گروه صنعت و معدن - قیمت انواع فرآورده‌های گوشتی در سال جاری با توجه به بالا رفتن هزینه تولید ۱۰ تا ۱۲درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد افزایش ۱۰ تا ۱۲درصدی انواع فرآورده‌های گوشتی ‌گفت: در سال جاری وبا توجه به نرخ تورم سالانه، افزایش مزد کارگر، ‌بالا رفتن قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‌های جانبی قیمت انواع فرآورده‌های گوشتی ۱۰ تا ۱۲درصد افزایش یافته است. محمد موسوی ‌میزان تولید فرآورده گوشتی در سال جاری را حدود ۳۴۰ تا ۳۵۰هزار تن اعلام کرد و گفت:‌ درصورت ادامه روند فعلی تولید پیش‌بینی می‌شود میزان تولید فرآورده‌های گوشتی با ۱۵ تا ۲۰درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته به ۳۴۰ تا ۳۵۰هزار تن برسد.

وی با اشاره به رکود فعلی صنایع تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی تصریح کرد:‌ در‌حال‌حاضر و با توجه به آغاز فصل گرما، افزایش مصرف میوه و سبزیجات و لبنیات تقاضا برای خرید فرآورده‌های گوشتی کاهش می‌یابد که البته با شروع فصل پاییز با افزایش تقاضا مواجه خواهیم شد.به گفته موسوی براساس آمارهای ارائه شده در سال گذشته حدود ۵۰هزار تن گوشت قرمز وارد شده که بخشی برای تامین کسری کارخانجات فرآورده‌های گوشتی و مابقی برای تامین نیاز استراتژیک و ذخیره سازی بوده، این درحالی است که مقرر شده امسال گوشت وارداتی براساس سهمیه بندی صورت گرفته، توزیع شود.