کانادا همچنان دارای بیشترین میزان تولید اورانیوم در جهان است، به طوری که حدود یک چهارم تولید جهانی اورانیوم توسط این کشور انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون بیش نیمی از تولید جهانی اورانیوم توسط کشورهای کانادا، استرالیا و قزاقستان انجام می‌گیرد، به طوری‌ که در سال ‌٢٠٠٦ مجموع تولید اورانیوم توسط این سه کشور به حدود ‌٢٧هزار و ‌٧٠٠ تن رسید، این درحالیست که تولید جهانی در زمینه اورانیوم در سال ‌٢٠٠٦، حدود ‌٣٩هزار و ‌٦٠٠ تن بود. طبق آمار سال ‌٢٠٠٦، کانادا بزرگترین تولیدکننده اورانیوم در دنیا بود که سهم آن از کل تولید جهانی به ‌٢٥درصد رسید و پس از آن به ترتیب استرالیا با ‌١٩ و قزاقستان با ‌١٣درصد قرار دارند.

همچنین بعد از این سه کشور که دارای بیشترین میزان تولید اورانیوم در سال ‌٢٠٠٦ بودند کشورهای نیجر، روسیه، نامیبیا، ازبکستان، آمریکا، اکراین، چین، آفریقای‌جنوبی، جمهوری‌ چک، برزیل، رومانی، آلمان، پاکستان و فرانسه در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

شرکت Cameco (کامکو) بزرگترین تولیدکننده اورانیوم در جهان بود که حدود ‌٨هزار و ‌٣٨ تن معادل ‌٢٠درصد از کل تولید جهانی اورانیوم را در سال ‌٢٠٠٦ به خود اختصاص داد و بعد از آن شرکت‌های KazAtomProm با ‌١٢درصد، Rio Tinto با ‌١٢درصد، Areva با ‌١١درصد، TVEL با ‌٩درصد، BHP Billiton با ‌٧درصد و Navoi با ‌٦درصد قرار گرفتند.

از سال ‌١٩٩٥ تا نیمه اول سال ‌٢٠٠٦ کشور استرالیا حدود ‌٤٧هزار و ‌٥٢٤ تن اورانیوم به ارزش بیش از ‌١/٢میلیارد دلار استرالیا صادر کرد.

مهمترین مقاصد صادراتی استرالیا در سال‌های ‌٢٠٠٤ و ‌٢٠٠٥ به ترتیب آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن، کره‌جنوبی و کانادا بودند که اغلب آنها هم‌اکنون از قدرت‌های هسته‌ای به شمار می‌روند.