مدیر پایگاه و نماینده شرکت اسار پارس در ایران اعلام کرد: عملیات اجرایی فاز نخست کارخانه فولاد اسار پارس در بندرعباس از فروردین ماه سال ۸۶ آغاز می‌شود. لیتینگ کومار در گفت‌وگویی افزود: مطالعات ژئوتکنیک، مهندسی پایه و مهندسی تفصیلی طرح، نهایی شده و در حال انتخاب پیمانکار برای شروع فاز یک هستیم.

وی اظهار داشت: ظرفیت فاز نخست این کارخانه ۳میلیون تن و با احتساب فاز نهایی در مجموع ۴میلیون تن خواهد بود. به گزارش «معدن و توسعه»، کومار گفت: اجرای فاز نخست طرح که از فروردین ۸۶ آغاز می‌شود در مدت ۱۸ ماه به پایان خواهد رسید. کومار میزان سرمایه‌گذاری طرح را ۹۰۰میلیون دلار ذکر کرد و افزود: ۶۰درصد سهم اسار پارس و ۴۰درصد نیز سهم صندوق بازنشستگی کشوری است که با مشارکت این دو شرکت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: سهم شرکت اسار پارس برای سرمایه‌گذاری در این طرح، هم تکنولوژی و هم سرمایه خواهد بود و اکنون منتظر تامین اعتبار از سوی شریک ایرانی خود هستیم. کومار با بیان اینکه این پروژه به صورت کلید در دست (EPC) اجرا خواهد شد، تصریح کرد که شرکت اسار پارس مشابه این طرح را در هند اجرا کرده و در خصوص اجرای این طرح در بندرعباس از تجارب زیادی بهره‌مند است. وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این طرح برای ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.