گروه صنعت و معدن- یک فعال صنعت گوهر و جواهر از راه‌اندازی شرکت‌های مادر تخصصی در این صنعت خبر داد. نادر صنعانی که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، هدف از چنین اقدامی را توسعه هدفمند و ایجاد ارزش افزوده بالا در داخل کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به تجهیزات جدید به کار گرفته شده در بخش گوهر اظهار داشت: اشتغالزایی این صنعت به گونه‌ای است که با تاسیس هر کارگاه یا کارخانه تولید و فرآوری سنگ می‌توان برا ی۲۰ تا ۱۰۰نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرد که به تبع میزان اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده آن نیز کمتر از این نخواهد بود.

صنعنانی تصریح کرد: در حالی که یک واحد سنگ ۳۰گرمی در بازار جهانی به طور متوسط قیمتی معادل ۳۰یورو پیدا می‌کند، ما می‌توانیم آن را در داخل کشور با قیمتی کمتر از یک یورو تولید و فرآوری کنیم.

او افزود:می‌توان زنان سرپرست خانوار، معلولان و... را از جمله گروه‌های هدف این صنعت جهت ایجاد اشتغال برشمرد.

اولین نمایشگاه مشاورین کارآفرینی کوه نور در رشته‌های توسعه کارآفرینی در زمینه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، توسعه کارآفرینی در زمینه صنایع نوین و توسعه کارآفرینی در زمینه ساخت زیورآلات از گوهر از روز ۱۴ الی ۱۷بهمن ماه امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با همکاری و حمایت وزارت کار و امور اجتماعی برگزار می‌شود.