نسیم محمدی- در نشست خبری که روز گذشته با حضور وزیر نیرو انجام شد پرویز فتاح به بیان عملکرد و ارائه آمار و ارقامی در حوزه نظارت خود پرداخت. از همین‌رو از پاسخ روشن به سوالی در زمینه میزان بدهی به سندیکای صنعت برق امتناع کرده و به بیان میزان تولید برق در ساعات پیک مصرف اکتفا کرد و در برابر اعتراض خبرنگاران عنوان کرد که اینجانب به عنوان وزیر از بیان این میزان معذورم تنها می‌توان گفت: این مبلغ میزان بالایی را به خود اختصاص نمی‌دهد. در ادامه فتاح به بودجه ۸۶ اشاره کرد و تصریح کرد: بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۸۶ حاکی از توجه دولت به آبادانی و با هدف پیشرفت پروژه‌های عمرانی بوده و به طور کلی این بودجه یک بودجه انقباضی است.

به گفته وزیر نیرو، از ابتدای سال تاکنون ۱۶۲‌میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته رشد ۶۸/۸‌درصدی را نشان می‌دهد. سید پرویز فتاح، با بیان این مطلب افزود: وزارت نیرو تا پایان امسال ۶۳۰۰‌میلیارد تومان در بخش‌های آب، برق و آب و فاضلاب هزینه می‌کند که از این میزان ۳۵۰۰‌میلیارد تومان سهم صنعت برق و ۱۵۰۰‌میلیارد تومان سهم بخش آب برای احداث سد، شبکه و طرح‌های آبرسانی است.

وی افزود: امسال در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی ۱۳۰۰‌میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم که از این میزان ۵۰۰‌میلیارد تومان به آب و فاضلاب روستایی اختصاص داده شده است. فتاح، مجموع اعتبارات ارزی و ریالی وزارت نیرو در سال ۸۵ را حدود ۸هزار ‌میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: این رقم در سطح دنیا عدد قابل توجهی است.