حمیدرضا اسلامی منوچهری - همایش ۲۰۰۷ شرکت بین‌المللی تکنو کیت و تکنوگاز ایتالیا با حضور سفیر این کشور، مقامات دولتی ایتالیا، مدیرعامل شرکت حجه‌الاسلام بنایی، نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت تکنوگاز ایران، نمایندگان فروش شرکت و تعدادی از مقامات کشوری پنج‌شنبه شب گذشته در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. شرکت بین‌المللی تکنوکیت و تکنوگاز که حدود ۵۷ سال پیش فعالیت خود را در ایتالیا با طراحی و ساخت اجاق گاز آغاز کرد، هم اکنون با دریافت گواهینامه‌های UNI-EN۲۹۰۰۱ و UNI-EN۹۰۰۱،د۲۱ درصد بازار لوازم خانگی اروپا را در اختیار دارد. شرکت تکنوگاز ایران به عنوان نماینده انحصاری این شرکت در ایران نیز هم‌اکنون با ۳۰۰ عاملیت توزیع محصولات و ۵۱۰ واحد خدمات پس از فروش در کشور، مشغول به فعالیت است. بنیان‌گذار شرکت تکنوگاز ایران، مرحوم عبدالوهاب خوانساری است که ۵۴ سال پیش در شهر اصفهان کار خود را با توزیع محصولات خانگی آغاز کرد.

در حال حاضر محصولات این شرکت که در ایران به فروش می‌رسد شامل اجازق‌گاز، فر، هود، ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی، یخچال فریز، کولر، مایکرو ویو، توستر، چرخ گوشت، پلوپز، آرام‌پز، بخارپز، زودپز و چند کاره‌ها، سرخ‌کن، کتری، چای‌ساز و قهوه‌ساز، افشره‌ساز، اتو، سشوار، جاروبرقی، دستگاه آب سرد و گرم و یخ‌ساز است.

مهندس علی خوانساری، مدیرعامل شرکت تکنوگاز در ایران در همایش یاد شده گفت: در سال‌جاری فاز یک کارخانه تولید لوازم خانگی تکنوگاز تحت لیسانس شرکت تکنوکیت و تکنوگاز ایتالیا در زمینی با مساحت ۶۰هزار مترمربع و زیربنای ۳۸هزار مترمربع در استان قم راه‌اندازی شده است که در‌حال‌حاضر روزانه ۲۵۰ماشین لباسشویی دوقلو تولید می‌کند و یک‌هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

وی افزود: تولید تعداد دیگری لوازم خانگی در کارخانه یاد شده در برنامه‌های این شرکت قرار دارد که تا ۴سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در سال‌های گذشته کارخانه تولید لوازم خانگی توسط شرکت تکنوگاز ایران در اصفهان راه‌اندازی شده است که ۹هزار مترمربع زمین و ۶۵۱۰مترمربع زیربنا دارد.

مدیریت کارخانه تکنوگاز در استان قم با علاء خوانساری، برادر مدیرعامل این شرکت است و ریاست هیات‌مدیره شرکت تکنوگاز در ایران را محمد خوانساری، فرزند مرحوم حاج‌ عبدالوهاب خوانساری به عهده دارد.

سخنان سفیر ایتالیا

دکتر توسکانو، سفیر ایتالیا در ایران نیز در این همایش گفت، همکاری‌های اقتصادی با کشور ایران در طول تاریخ وجود داشته است اما در عصر حاضر این همکاری‌ها از ابعاد نوینی برخوردار است.

دکتر توسکانو خاطرنشان کرد: همایش‌هایی چون همایش ۲۰۰۷، ابتکار عمل‌هایی است که می‌تواند بسترهای لازم را برای همکاری بیشتر ایران و ایتالیا فراهم آورد و به شکوفایی صنعتی بیانجامد.

سفیر ایتالیا، توانایی ساختن و توانایی بهبود بخشیدن به کیفیت تولید را از جمله نتایج همکاری‌ها دانست و تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در جهان امروز، استفاده از فناوری روز است که می‌تواند با همکاری‌های روزافزون تحقق یابد. وی گفت: همکاری دو شرکت تکنو کیت و تکنوگاز ایران و ایتالیا نشان‌دهنده درک متقابل دو ملت است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی تکنو کیت و تکنو گاز نیز در این همایش گفت: روابط خوب این دو شرکت ایتالیایی و ایرانی موجب فروش بیشتر محصولات و موفقیت شده است ونتورا افزود: من خرسندم که نمایندگی شرکت ما در دست نمایندگان توانمندی است و مدیران این شرکت را مردان موفقی می‌دانم.

مدیرعامل شرکت تکنوگاز ایتالیا، خرید ساختمان جدید مرکزی این شرکت در ایران را سرمایه‌گذاری مناسبی دانست و افزود: مطمئن هستم با خرید این ساختمان و تمرکز نظارت بر خدمات پس از فروش در سراسر کشور، رضایت همگان فراهم خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ۱۶ کشور خارجی در قم

حجه‌الاسلام بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: قم پس از استان شدن ظرفیت‌های فراوانی را برای سرمایه‌گذاری کسب کرده است و من به آقایان خوانساری به خاطر احداث کارخانه در این استان تبریک می‌گویم. وی افزود: مجمع نمایندگان قم و استاندار این استان از سرمایه‌گذاری در این استان حمایت می‌کنند و نمونه آن احداث همین کارخانه تولید لوازم خانگی است که دوره ساخت و راه‌اندازی آن بر خلاف دیگر طرح‌ها که چند سال به طول می‌انجامد فقط یکسال طول کشید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، منطقه سلفجگان قم را در شاهراه ۱۷ استان کشور ذکر کرد و افزود: مجمع نمایندگان قم تلاش می‌کنند سلفجگان را به منطقه آزاد تبدیل کنند تا سرمایه‌گذاران از معافیت مالیاتی وارزش افزوده بالا برخوردار باشند. وی از سرمایه‌گذاری ۱۶ کشور خارجی در منطقه سلفجگان خبر داد و خاطر نشان کرد: این منطقه بارانداز استان تهران خواهد شد. وی استان قم را در دریافت وام‌های صنعتی و طرح‌های زودبازده دارای رتبه سوم در کشور ذکر کرد و افزود: احداث شهرک IT در استان قم در هیات دولت به تصویب رسیده و هم‌اکنون ۴۰۰ شرکت در زمینه نرم‌افزاری در این استان فعالیت می‌کنند. محمد خوانساری، رییس هیات‌مدیره شرکت تکنوگاز ایران نیز در پایان این همایش در سخنان کوتاهی، اظهار امیدواری کرد که با همکاری تمامی دست‌اندرکاران شرکت، گام‌های موثری در جهت رشد این صنعت در کشور برداشته شود.