تولید صنایع ریخته‌‏گری در حدود ۶۲۰هزار تن در سال ۸۴ بوده که به‌طور میانگین نزدیک به یک‌میلیارد دلار ارزش تولید آن بوده است. قدیمی، دبیر انجمن صنایع ریخته‌‏گری، در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان این مطلب گفت: صنعت ریخته‌‏گری یک صنعت مادر است که بسیاری از صنایع دیگر را از نظر قطعات تامین می‌‏کند، به نحوی که صنایع خودرو، نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع سنگین و هواپیماسازی را تحت پوشش قرار می‌‏دهد. قدیمی، ادامه داد: در تمامی صنایع، قطعات ریخته‌‏گری مشاهده می‌‏شود که بسیار متنوع است و صادرات این صنعت از چند سال قبل شروع شده، اما به دلیل این‌‏که نیاز داخلی بیش از مقدار تولید است، آهنگ صادرات تند نیست، در حالی که توان صادرات برای این صنعت وجود دارد.

وی، تصریح کرد: دو عامل اصلی انرژی و مواد اولیه در صادرات صنایع ریخته‌‏گری نقش جدی دارند، این در حالی است که در ایران انواع مواد اولیه و فلزات وجود داشته و قیمت انرژی نیز ارزان است، بنابراین پیش‌‏بینی می‌‏شود که در آینده این صنعت موقعیت بهتری پیدا کند.

دبیر انجمن صنایع ریخته‌‏گری، اعلام کرد: در بخش متالوژی و تولید فلزات اساسی، برنامه‌‏ریزی جدی شده است.

وی، از لزوم افزایش تولید آلومینیوم از ۱۷۰ هزار تن به ۵۰۰ هزار تن در افق چشم‌‏انداز خبرداد و تاکید کرد: در مس نیز برنامه‌‏هایی برای افزایش تولید وجود دارد که به دلیل وجود مواد اولیه و انرژی قابل دسترسی است.