گروه صنعت و معدن- مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: با اجرای طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت، تولید این مجتمع از ۲/۴‌میلیون تن به حدود ۸‌میلیون تن افزایش می‌یابد. محمد رجایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: این مجتمع با ظرفیت تولید ۲/۴‌میلیون تن انواع ورق فولادی در حال حاضر توان افزایش تولید تا سقف یک‌میلیون تن دیگر را با اجرای طرح‌های توسعه‌ای زیر سقف (با امکانات موجود) به‌وسیله تقویت ترانس‌های برق و اصلاح تجهیزات موجود دارد. مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه تصریح کرد: شورای اقتصاد در دو حوزه طرح توسعه‌ای و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در یک حوزه افزایش عملکرد، مجوز استفاده از تسهیلات خارجی به این مجتمع را داده است.

رجایی بیان داشت: طرح توسعه‌ای شهید خرازی در فولاد مبارکه باعث افزایش تولید ۲‌میلیون تن ورق گرم از محل احیای مستقیم سنگ آهن تا تولید ورق گرم و نیز طرح تولید فولاد «سبا» به ظرفیت ۷۰۰‌هزار تن جدید در شورای اقتصاد تصویب شد و طرح تقویت تجهیزات موجود و افزایش تولید یک‌میلیون تن محصول جدید هم از محل سرمایه‌گذاری خارجی و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در مورد واگذاری سهام عدالت و رابطه آن با طرح‌های توسعه‌ای گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای با واگذاری سهام عدالت منافاتی ندارد، زیرا طرح‌ها از محل منابع داخلی و خارجی مالی (فاینانس) صورت می‌گیرد.

محمد رجایی با بیان اینکه هنوز هیچ سهام عدالتی در فولاد مبارکه واگذار نشده است، بیان داشت: این شرکت هنوز وارد بورس نشده و بستگی دارد که چه زمانی آیین‌نامه واگذاری تهیه شود.

وی افزود: هم مجلس و هم دولت برای واگذاری سهام عدالت در فولاد مبارکه فعال هستند.

فولاد مبارکه الگوی خاورمیانه

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه تصریح کرد: طبق برنامه تا ۵ سال آینده این مجتمع به جایی می‌رسد که ۴۵‌درصد محصولات تولیدی آن ویژه فولاد خواهد بود و ظرفیت آن دو برابر می‌شود. رجایی مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه در مورد جایگاه ایران در تولید فولاد جهانی گفت: هم‌اکنون ایران در رتبه ۱۹ تولید فولاد جهان قرار دارد و طبق سند چشم‌انداز ۲۰‌ساله تا سال ۱۴۰۴ در خاورمیانه رتبه نخست خواهد بود.