گروه صنعت و معدن- هفتمین جشنواره عطر و لوازم بهداشتی T.I.B (اولین مرحله هفتمین جشنواره) با حضور ۲۵شرکت و کمپانی فعال در زمینه محصولات بهداشتی و آرایشی با عرضه بیش از ۴۰۰برند از محصولات بهداشتی و آرایشی به کار خود پایان داد. به گزارش خبرنگار ما، سیدمحمد میرپنهان دبیر هفتمین نمایشگاه و جشنواره‌های تخصصی عطر و لوازم بهداشتی با بیان اینکه سال ۸۵ با نام‌گذاری سال پیامبر موجب شد تا جشنواره مزبور نیز با این نام آغاز شود، در جمع خبرنگاران گفت: معرفی محصولات اصل بهداشتی و آرایشی قابل دسترس در بازار ایران و نیز معرفی ایران به عنوان یکی از قطب‌های مهم تجاری و بین‌المللی در این زمینه به شرکت‌های خارجی، زمینه‌ساز برگزاری هفتمین جشنواره عطر و لوازم بهداشتی در ایران شد.

مجری انحصاری جشنواره T.I.B (طرح و تصویر نقش نوین) هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی محصولات اصل داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: برای داشتن یک جامعه سالم و جلوگیری از عرضه محصولات غیرمعتبر باید فرهنگ صحیح استفاده از محصولات و لوازم بهداشتی و آرایشی معتبر داخلی و خارجی ترویج شود، بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در ترویج این فرهنگ مثمر‌ثمر باشد.

وی ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه‌های T.I.B قبلی و همچنین هفتمین نمایشگاه که بیش از ۴۰هزار نفر از آن بازدید به عمل آوردند، تلاش بر این بوده است که بهترین برندهای جهانی در این جشنواره عرضه شود. میرپنهان، معرفی و آشنا کردن گروه متخصصان و نماینده‌های فعال موجود، ایجاد بازار رقابت محصولات داخلی و خارجی و بالا بردن سطح کیفیت محصولات داخلی را از دیگر اهداف هفتمین جشنواره‌های تخصصی عطر و لوازم بهداشتی عنوان کرد. وی گفت: کمبود نیروی متخصص و نیز دسترسی سخت به امکانات و وسایل و فرمول‌های لازم برای تولید عطریات و محصولات بهداشتی در کشور، امکان رقابت تولیدات داخلی با برندهای خارجی را دشوار ساخته است. هفتمین جشنواره تخصصی عطر و لوازم بهداشتی (T.I.B) از ۱۲ تا ۱۵آذر ماه جاری در هتل لاله با نظارت مجمع امور صنفی و اتحادیه مرتبط و هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.