مخبر کمیسیون صنایع با بیان این خبر که با تصویب کمیسیون صنایع، قیمت گاز مصرفی صنایع ‌٢/١ برابر قیمت میانگین گاز خانگی است، گفت که دادستان کل کشور تشکیل دبیرخانه‌ای برای رفع مشکلات مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در دستگاه قضایی را پیشنهاد کرد. به گزارش ایسنا، ولی ملکی با اشاره به جلسه کمیسیون گفت: در جلسه دیروز طرح رفع موانع تولید در کمیسیون صنایع که براساس اصل ‌٨٥ بررسی می‌شد، ادامه پیدا کرد و قیمت گاز مصرفی صنایع ‌٢/١ برابر قیمت میانگین گاز خانگی به تصویب رسید. وی ادامه داد: در سرفصل متولی واحد برای واحدهای صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی یا به عبارت دیگر تفکیک وظایف وزارت بهداشت و درمان و موسسه استاندارد تصمیم گرفته شد که کلا کار نظارت بر واحدهای تولیدی و صنعتی واردات و صادرات مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی جزو وظایف موسسه استاندارد تعیین شود.

ملکی افزود: در این جلسه کمیسیون خواستار ارائه نظرات قوه قضائیه و دادستانی در زمینه‌ حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در کشور به صورت مکتوب شد و مقرر شد دادستان کل کشور ظرف دو هفته دیگر نظرات خود را اعلام کند و در کمیسیون به عنوان جزئی از طرح گنجانده شود.

وی ادامه داد: دری نجف‌آبادی پیشنهاد داد کمیسیون موضوع را پیگیری کند و با حمایت رییس قوه قضائیه دبیرخانه‌ای در قوه قضائیه یا دادستانی برای رفع و رجوع مشکلات مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی تشکیل شود.

ملکی یادآور شد: دادستان کل کشور در پیشنهاد دیگری ایجاد یک شعبه قضایی تخصصی جهت حمایت از سرمایه‌گذاری و مدیران واحد‌های تولیدی - صنعتی را در خواست کرد.