طرح رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی این هفته با حضور دری نجف آبادی، دادستان کل کشور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد. بررسی طرح رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی که در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد، دیروز در این کمیسیون ادامه یافت و سه‌شنبه هفته جاری نیز دری‌نجف‌آبادی، دادستان کل کشور و نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی تهران با حضور در کمیسیون صنایع به بررسی این طرح خواهند پرداخت.

بررسی این طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اخیرا با اعتراض برخی از گروه‌های کارگری همراه بوده است و این گروه‌های کارگری این طرح را متناقض با منافع کارگران ارزیابی کردند.

این در حالی است که سید حسین هاشمی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص اعتراض کارگران به عملکرد کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست بررسی است که ماده ۲۷ این طرح به کارگران مربوط می‌شود و هرگز بحث اخراج کارگران در دستور کار این کمیسیون نبوده و نخواهد بود.

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر در امور شهرستان‌ها درباره نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع با جمعی از نمایندگان کارگران معترض به اصلاح قانون کار گفت: ما به دنبال شناخت دلایل آنها برای اصلاح قانون کار بودیم، اعتراضات کارگری باعث شد تا آنها از نمایندگان کارگران معترض دعوت نمایند و نشستی با نمایندگان کمیسیون صنایع برگزار شد تا دلایل مخالفت کارگران را با اصلاح قانون کار به آنها منعکس کنیم و در جریان دیدگاه منتقدان قانون کار در کمیسیون صنایع قرار گیریم.