گروه صنعت و معدن- همایش «هوای پاک در جهان» با مشارکت دو شرکت صنعتی، روز دوشنبه سیزدهم آذر‌ماه جاری در هتل «المپیک» تهران برگزار می‌شود.

دبیر این همایش در جمع خبرنگاران، گفت: اثرات آلودگی هوا بر خلاف آلودگی‌های دیگر، منحصر به یک کشور نیست و بر تمام کشورهای جهان تاثیر گذار است، از این رو، تلاش برای کاهش آلودگی هوا یک برنامه جهانی است. دکتر سعید مقدوری مقدم، خروج گازهای آلاینده از اگزوز خودروها را یکی از عوامل تشکیل‌دهنده آلودگی هوا ذکر کرد و افزود: در این همایش دو شرکت تلاش‌های انجام شده درخصوص کاهش میزان آلاینده‌های خروجی از اگزوز خودروها در ایران را تشریح خواهند کرد. وی گفت: نمایندگانی از وزارت صنایع و معادن، وزارت نفت، سازمان بهینه‌سازی سوخت و شرکت‌های خودروساز نیز در این همایش یک روزه حضور خواهند داشت.

مقدوری مقدم افزود: شرکت «فیات» ایتالیا نیز مقاله‌ای را با عنوان «سوخت‌های جایگزین» در این همایش ارائه می‌کند.

مدیر شرکت اکوکت فنلاند در ایران، همچنین از تشکیل خط تولید کاتالیست با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و فنلاند با ظرفیت تولید ۴۰۰هزار کاتالیست در سال خبر داد. به گفته مقدوری مقدم، کاتالیست‌های مذکور علاوه بر صنعت خودرو، در صنایع نفت یا دیگر صنایعی که مانند صنایع آلومینیوم گازهای خروجی دارند، کاربرد دارد.