کار رتبه‌بندی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی یک تا دو ماه آینده نهایی و نتیجه آن اعلام خواهد شد. داوود مسگریان حقیقی، معاون اقتصادی شرکت سهامی سازمان گسترش و نو‌سازی صنایع ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص رتبه‌بندی این شرکت گفت: کار رتبه‌بندی در حال انجام است و نتیجه اولیه آن مشخص شده است.

وی افزود: شرکت طرف قرارداد رتبه‌بندی سازمان گسترش اطلاعات مالی موردنیاز را از ما دریافت کرده‌ و دور اول مطالعات آنها انجام شده است و هم‌اکنون در حال پاسخگویی به یکسری سوالات دیگر مطرح شده هستیم.

وی ادامه داد: بیشتر سوالات درخصوص استقرار سیستم‌های مدیریتی بوده است.

پیش‌تر حقیقی به ایسنا گفته بود: درحال مذاکره با یک شرکت عربی برای رتبه‌بندی هستیم و رتبه‌بندی شرکت سهامی سازمان گسترش و نوسازی صنایع توسط شرکتی متشکل از سرمایه‌گذاران سوریه‌ای صورت می‌گیرد که قبلا کار ارزیابی بانک‌ها را در کشورهای منطقه خلیج‌فارس انجام داده است.

به گفته وی، رتبه‌بندی این شرکت علاوه بر تعیین جایگاه آن باعث کسب تجربه برای شرکت‌های ارزیاب ایرانی خواهد شد.

شرکت سهامی سازمان گسترش قصد انتشار ۵۰۰‌میلیون دلار اوراق قرضه را داشت که انجام این کار مستلزم رتبه‌بندی سازمان توسط یک موسسه معتبر بود. به همین منظور موسسه بین‌المللی فیچ کار ارزیابی شرکت گسترش را آغاز کرد، ولی ادامه کار آن به دلیل برخی مباحث سیاسی متوقف و در نهایت انجام کار منتفی شد.