مدیر برنامه‌ریزی و جذب سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: سومین همایش توسعه منابع انسانی روزهای ۱۳و ۱۴آذر ماه ۸۵در تهران برگزار می‌شود. «عباس غفاری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این همایش به مسائل و چالش‌های توسعه منابع انسانی در بنگاه‌های کسب و کار می‌پردازد و تاکید ویژه‌ای برنوآوری، ابتکار، بازنگری، ارزیابی و تبادل تجربه‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه توسعه منابع انسانی دارد. وی با اشاره به اینکه ارائه مباحث نظری و کاربردی در حوزه‌منابع انسانی از ویژگی‌های این همایش است،افزود: در مدت دو روز برگزاری این همایش، همزمان با ارائه ۱۷ مقاله توسط صاحبنظران ایرانی و چهار مقاله توسط صاحبنظرانی از چهار کشور استرالیا، هلند، انگلیس و سنگاپور، ۱۴کارگاه آموزشی نیز برای بررسی مسائل کاربردی برپا می‌شود. غفاری سپس در مورد محورهای این همایش گفت: رویکردها و مدل‌های نوین توانمندسازی مدیران و کارکنان در سازمان‌ها، نقش فرآیند توسعه‌منابع انسانی در پرورش مدیران و نقش توسعه منابع انسانی در توسعه و تعالی سازمانی از محورهای این همایش است.

وی افزود: در این همایش همچنین موضوع‌هایی مانند ضرورت و اهمیت هم راستایی استراتژی منابع انسانی با راهبردهای کلان سازمانی، نقش فعال توسعه منابع انسانی در خلق استراتژیهای سازمانی و مزیت‌های رقابتی پایدار، نقش توسعه منابع انسانی در تعریف، تعمیق و پیشبرد ارزشها و فرهنگ سازمانی و... مورد بررسی قرار می‌گیرد. دبیر سومین همایش منابع انسانی گفت: در این همایش تجارب موفق بنگاه‌ها و سازمان‌ها در زمینه توسعه منابع انسانی و فرآیندهای مدیریتی‌برای استفاده شرکت‌کنندگان، ارائه می‌شود. به گفته غفاری برگزاری میزگرد بررسی روابط کار با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان از جمله برنامه‌های این همایش است.

وی در پایان تاکید کرد: این همایش توسط انجمن مدیریت منابع انسانی ایران و با مشارکت سازمان گسترش و همکاری موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و انجمن‌های صنفی منابع انسانی کشور برگزار می‌شود.