قرار نبود مصوبه شعاع 120کیلومتری رسانه‌ای شود

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به این که اصل ممنوعیت استقرار صنایع در داخل شعاع ۱۲۰‌کیلومتری تهران همچنان پابرجا است، تاکید کرد: به زودی شهرک‌های صنعتی جدیدی که قابلیت استقرار در تهران را دارند مشخص می‌شوند. به گزارش ایسنا، دکتر فاطمه واعظ جوادی، معاون رییس‌جمهوری با تاکید بر این که قرار نبود مصوبه دولت در خصوص شعاع ۱۲۰‌کیلومتری تهران رسانه‌ای شود، افزود: قرار نبود این ممنوعیت لغو شود.

وی گفت: در ۲۰ سال گذشته به‌‌رغم ممنوعیت استقرار صنایع در داخل شعاع ۱۲۰‌کیلومتری تهران شاهد استقرار شهرک‌های صنعتی بودیم.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به این که موضوع برداشتن کامل ممنوعیت شعاع ۱۲۰‌کیلومتری تهران نبود و اصل این موضوع پابرجا است افزود: قرار بود به طور متمرکز مطالعه شده و نقاطی را با توجه به فاصله از شهر، توسعه شهری، نوع صنعت و استقرار آن به عنوان شهرک‌های صنعتی مستعد به دور از بوروکراسی‌های اداری شناسایی کنیم. وی گفت: متاسفانه در حال حاضر کارخانه‌هایی که قرار نیست دیگر در کشورهای خارجی به‌کارگیری شوند و آلایندگی بالایی دارند، وارد کشور می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست شهرک‌های صنعتی را رویکرد بسیار خوبی در زمینه حفظ محیط‌زیست خواند و گفت: استقرار صنایع در یک محل خوب است ولی نیاز به یک برنامه اجرایی و زمان‌بندی برای مدیریت فاضلاب‌های صنعتی داریم.