ماجرای به سرانجام رساندن پروژه تولید ملی گوشی تلفن‌همراه آنقدر طولانی شده است که برخی مدیران در مصاحبه‌ها فراموش می‌کنند پیش‌تر چه نوع نظراتی راجع به این پروژه ارائه کرده‌اند. گفته‌های زیر نمونه‌هایی از این دست است:

۱ - معاون وزیر صنایع و معادن و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تاریخ ۴/۷/۸۵ و در اولین کنفرانس مطبوعاتی‌اش در جمع خبرنگاران حوزه صنعت در مورد وضعیت تولید ملی گوشی تلفن‌همراه و تعرفه CKD و SKD واردات قطعات گوشی چنین گفت: تعرفه ۶۰درصدی واردات گوشی تلفن‌همراه به اندازه کافی انگیزه حضور سرمایه‌گذاران در بازار ایران را فراهم کرده است. (خبرگزاری فارس شماره خبر ۸۵۰۷۰۴۰۳۲۴).

مهدی مفیدی در پاسخ به این سوال که آیا عدم تعیین تعرفه CKD و SKD باعث کاهش تمایل سرمایه‌گذاران خارجی به حضور در صنعت تولید گوشی تلفن‌همراه شده یا خیر؟ گفت: نبود تعرفه واردات گوشی تلفن‌همراه به صورت CKD و SKD مشکلی ایجاد نخواهد کرد. (خبرگزاری ایسنا شماره خبر ۸۵۰۷۰۲۶۹۴)

۲ - معاون وزیر صنایع، اما روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران درباره تولید گوشی تلفن‌همراه گفت: تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های طرف قرارداد خارجی آنها تاکنون منتظر اعلام تعرفه واردات قطعات گوشی تلفن‌همراه بودند که با اعلام این تعرفه طی چند روز گذشته امیدواریم، تولید این گوشی آغاز شود. (ایرنا دوشنبه ۲۹آبان)