محمد حسین کاویانی با اشاره به کاهش بیش از ۳۰‌هزار تنی پنبه در سال جاری،گفت:‌ امسال صنایع نساجی نیاز به واردات حداقل۴۰‌هزار تن پنبه دارد. مدیرعامل صندوق پنبه، درگفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تولید ۷۰ تا ۷۵‌هزار تنی پنبه درسال جاری ،‌ گفت: با توجه به نیاز ۱۲۰‌هزار تنی صنایع نساجی وحدود شش تا هشت‌هزار تن پنبه باقیمانده سال قبل، لذا امسال صنایع نساجی حداقل با ۴۰‌هزار تن کسری مواجه می‌شوند .

وی تصریح کرد:‌ این درحالی است که در ۴۰ و ۵۰ سال گذشته کشور ما یکی ازصادرکنندگان عمده پنبه بود، طوری‌که حدود ۱۰۰‌هزار تن صادرات پنبه داشتیم.

به گفته وی، تولید پنبه در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۰‌هزار تن کاهش داشته به طوری‌که سطح زیر کشت پنبه در استان گلستان امسال به ۱۲‌هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

کاویانی خواستار توجه دولت به صنعت پنبه شد و تاکید کرد:‌ دولت باید راهکار جدی برای حل بحران موجود در صنعت پنبه اتخاذ کند و توجه ویژه‌ای به زراعت پنبه ، ‌صنایع وابسته و صنایع نساجی داشته باشد.

کاویانی عدم صرفه اقتصادی کشت پنبه را برای کشاورزان یکی از دلایل اصلی روآوردن کشاورزان به کشت سایرمحصولات دانست و افزود:‌ قیمت پنبه در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی، رقابتی و اقتصادی نیست به طوری‌که طی چند سال گذشته حجم بالایی از زمین های پنبه استان گلستان به زیر کشت شالی رفته است .