متاسفانه برخی از کارفرمایان با ایجاد ذهنیت منفی در ذهن مسوولان وزارت کار، زمینه‌های تضعیف و انحلال کانون عالی کارفرمایان را فراهم کردند. حسین احمدی‌زاده، نایب‌رییس دوم کانون عالی کارفرمایان، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انحلال کانون عالی کارفرمایان گفت: برداشت وزارت کار از قوانین موجود در مورد ابقای هیات‌مدیره کانون با تفسیر اعضای کانون متفاوت است.

او افزود: از نظر کانون، مجمع، اصلی‌ترین رکن کانون عالی است و حال که این مجمع به ابقای هیات‌مدیره فعلی رای داده است، وزارت کار نیز باید این تصمیم را بپذیرد.

احمدی زاده بیان کرد: در حالی که وزارت کار خود اعضای فعلی کانون عالی را به صورت رسمی‌ به جلسه شورای عالی کار دعوت می‌کند، نشان می‌دهد، که خود وزارت کار نیز اعتقادی به انحلال کانون عالی کارفرمایان ندارد.

وی تصریح کرد: اگر وزارت کار تصمیم مجمع برای ابقای هیات‌مدیره فعلی را قبول ندارد، می‌توان انتخابات دیگری را برگزار کرد و هیات‌مدیره را تغییر داد، اما این که با این بهانه بخواهند کانون عالی را منحل کنند، ما با این امر مخالف هستیم چراکه این امر باید براساس مستندات قانونی صورت بگیرد.

نایب‌رییس دوم کانون عالی کارفرمایان امکان برگزاری انتخابات برای تعیین هیات‌مدیره جدید کانون با توجه به جو متشنج مجمع را غیر ممکن خواند و اظهار کرد: شرکت گروه ثالثی در این مجمع باعث شد که بین کانون عالی و وزارت کار اختلاف پیش آید.

وی با تاکید بر رفع این مشکل با مذاکره با وزارت کار گفت: متاسفانه برخی از کارفرمایان ذهنیت منفی را در مسوولان وزارت کار به وجود آوردند که این امر موجب تضعیف و انحلال کانون عالی شده است.