گروه صنعت و معدن- همکاری یک بازرگان از کشورمان با یک کارخانه نساجی منجر به تقویت و توسعه بازار محصولات و همچنین رونق تولید در این کارخانه شده است. همین مساله منجر شد همایشی با عنوان همایش تخصصی مهندسی فروش در صنعت نساجی دوشنبه شب در تهران برگزار شود.

کارخانه پارچه‌بافی اعلاباف به عنوان میزبان برگزاری این همایش اکنون با کمک و حمایت یکی از بازرگانان کشور به تولید انواع پارچه مشغول است.سعید زرینه باف رییس هیات مدیره شرکت اعلاباف در این زمینه می‌گوید: کارخانه‌های تولید نساجی با وجود سرمایه‌گذاری فراوان و اشتغالزایی قابل توجه، نیاز به حمایت دولت دارد.

او کمبود نقدینگی و آشفته بازار واردات پارچه‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت چینی و نیز قاچاق محصولات نساجی را از مشکلات صنعت نساجی می‌داند و می‌گوید، برخی صنایع در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

رییس هیات مدیره شرکت اعلاباف می‌افزاید: برخی دلالان و قاچاقچیان پارچه‌های انبار شده کارخانه‌های نساجی خارجی را به قیمت بسیار ناچیز وارد کشور می‌کنند و در داخل حتی به قیمت نصف ارزش نخ پارچه به فروش می‌رسانند که باعث تخریب بازار محصولات داخلی می‌شود.

کارخانه اعلاباف روزانه ۴۰۰۰کیلوگرم پارچه معادل حدود ۱۵هزار متر با عرض‌های ۹۰ تا ۱۵۰سانتی‌متر تولید می‌کند و توان تولید روزانه تا ۶۰۰۰ کیلوگرم را هم دارد.