مدیرکل دفتر امور بهره‌برداری وزارت صنایع و معادن گفت: مکانیزم استفاده از تسهیلات ماشین‌آلات معدنی تغییر کرد. اسرافیل احمدیه با اعلام این خبر گفت: در راستای گسترش تسهیلات دولت و به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران بخش معدن و تسریع در احیای پروژه‌های صنایع و معادن، این وزارتخانه مکانیزم استفاده از تسهیلات ماشین‌آلات معدنی را تغییر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع و معادن مدیرکل دفتر امور بهره‌برداری وزارت صنایع گفت: از این به بعد متقاضیان به منظور استفاده از این تسهیلات نیازی به حضور مستقیم در وزارت صنایع و معادن و سازمان توسعه و نوسازی معادن ندارند. به گفته وی این افراد با مراجعه مستقیم به سازمان‌های صنایع و معادن استان‌ها می‌توانند از سهمیه در نظر گرفته شده هر استان بعد از تصویب در کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مربوطه، بهره‌مند گردند.

احمدیه گفت: بانک صنعت و معدن اعتبار مورد نیاز را به شرکت هپکو پرداخت و متقاضی با مراجعه به شرکت مذکور ماشین‌آلات مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد.

مدیرکل دفتر امور بهره‌برداری وزارت صنایع در توضیح اخبار منتشره مبنی بر عدم واگذاری ماشین‌آلات معدنی مصوب در سال جاری گفت: براساس قرار داد پنچ جانبه وزارت صنایع و معادن، ایمیدرو ، لیزینگ بانک صنعت و معدن و هپکو ، بانک صنعت و معدن از سال ۸۳ به مدت ۵ سال قرار بود تسهیلات خرید ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات معدنی به متقاضیان واگذار شود ولی در تصمیمات نهایی مقرر شد در مجموع اعتبار خرید چهار صد دستگاه در طول این فاصله در نظر گرفته شود. به گفته وی تا به حال ۲۵۴ دستگاه ماشین‌آلات صنعتی واگذار و ۱۴۶ دستگاه مانده تا اول دی ماه سال‌جاری به متقاضیان واگذار می‌شود.