گروه صنعت و معدن- طی مصوبه‌ اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص یک میلیارد دلار جهت توسعه طرح‌های مختلف عمرانی کشور، مبلغ ۲۰میلیون دلار برای انجام امور اکتشاف معادن در اختیار وزارت صنایع و معادن قرار می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور محمدرضا سجادیان، رییس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص مبلغ ۵/۲میلیارد دلار جهت خرید بنزین وارداتی و یک میلیارد دلار به منظور انجام طرح‌های مختلف عمرانی در ۱۶ بند پیش‌بینی و مصوب شد که در بند ۹ این پیشنهاد مقرر شد که مبلغ ۲۰میلیون دلار جهت توسعه اکتشاف معادن به وزارت صنایع و معادن تعلق گیرد.

سجادیان با بیان این که ۲۰میلیون دلار مورد نظر از محل اعتباراتی است که باید از حساب صندوق ذخیره ارزی برداشت شود، تصریح کرد: تصویب این بودجه نشان‌دهنده این مساله است که مجلس شورای اسلامی عنایت و توجه خاصی به اکتشاف معادن در کشور دارد و این بخش نیاز به اعتبارات و بودجه بیشتری دارد.

رییس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که آنچه توسط نمایندگان در صحن علنی مجلس به تصویب می‌رسد، کلیات طرح‌ها و لوایح می‌باشد، تصریح کرد: آنچه مورد نظر ما است، اختصاص مبلغ ۲۰میلیون دلار جهت انجام امور اکتشاف معادن در کشور توسط وزارت صنایع و معادن است حال آن که این مبلغ به چه صورت بین متولیان امر اکتشاف کشور تقسیم شود، به عهده وزیر و معاونین مربوطه می‌باشد. سجادیان ابراز امیدواری کرد، این بودجه جهت رفع بخشی از مشکلات بودجه‌ای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور که در امر اکتشاف معادن و بررسی‌های زمین‌شناسی کشور نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند، اختصاص یابد.

وی با اشاره به لایحه متمم بودجه مورد نظر که مبلغی بالغ بر ۴۵۰۰میلیارد تومان می‌باشد، گفت: امیدوارم از محل متمم بودجه که به احتمال زیاد طی روزهای آتی توسط دولت تقدیم مجلس خواهد شد، مبلغی برای اکتشاف معادن در نظر گرفته شود.