گروه صنعت و معدن- رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران گفت: بحث لغو مقررات شعاع ۱۲۰کیلومتری در استان تهران مطرح نیست بلکه نگاهی نو به ساماندهی در استان تهران قرار است انداخته شود. بحث لغو مقررات شعاع ۱۲۰کیلومتری در استان تهران مطرح نیست، بلکه نگاهی نو به ساماندهی صنایع در استان تهران است.

عزت‌ا... اکبری، رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران، با عنوان این مطلب گفت: در شرایط کنونی نگاه به صنعت در استان تهران منفی است و نیاز به تغییر نگاه و تجدیدنظر در برخی مقررات دارد.

وی افزود: سازمان صنایع و معادن استان تهران در حال حاضر فقط به طرح‌های صنایع غذایی و بسته‌بندی مواد غذایی در داخل شعاع ۱۲۰کیلومتری مجوز می‌دهد. در حالی که تعداد کثیری از صنایع پاک‌تر و غیرآلاینده‌تر از صنایع غذایی وجود دارد که مجوز تولید در داخل شعاع را ندارد.

به گفته اکبری، تهران پایگاه علمی، اقتصادی و دانش فنی کشور است و نگاه نو توجه به صنایع غیرآلاینده و پیشرفته(HI.TECH) در استان تهران الزامی است.

رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هم‌اکنون صنایع پیشرو به دلیل نداشتن مجوز در زیرزمین‌های شهر تهران مشغول فعالیت هستند که محصولات آنها از کیفیت مطلوب برخوردار نیست و به همین دلیل عرضه توانمندی کشور در عرصه صنایع پیشرفته و نرم‌افزار با محدودیت مواجه است.

به گزارش روابط عمومی سازمان، اکبری در عین حال پتانسیل بعضی شهرستان‌های استان تهران از جمله دماوند را مناسب برای استقرار صنایع پیشرفته و پاک اعلام کرد.

وی اظهار داشت: محدودیت‌های موجود، موجب در جا زدن و عقب افتادن صنایع پیشرفته (HI.TECH) در استان تهران شده بود که با این نگاه جدید در آینده شاهد پیشرفت و جهش صنایع پیشرفته خواهیم بود.