نایب‌رییس هیات‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: بزرگ‌ترین دغدغه کنونی صنعتگران روی کشور ‌ تامین مواد اولیه پس از ریزش معدن انگوران است که در این راستا انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران منتظر دریافت گزارش مبسوطی است تا بتواند برنامه‌ریزی‌های خود را در این زمینه انجام دهد. علی وثیقی مطلق در گفت‌و‌گو با فارس، گفت: این همکار‌ی‌ها می‌تواند در‌خصوص مسائلی چون قیمت‌گذاری و نحوه توزیع و فروش در قالب سند مشترک بین صنعت و معدن تجلی یابد تا تولیدکنندگان هم از بلاتکلیفی موجود رهایی یابند. وی خاطر‌نشان کرد: مشکل فعلی صنعت روی کشور این است که در تصمیم‌گیری‌های انجام شده توسط مسوولان، مشورتی با فعالان این عرصه نمی‌شود اما به هر حال ما به عنوان بخشی از فعالان این صنعت، حرف‌هایمان را مطرح می‌کنیم و امیدواریم به گوش مسوولان برسد و در تصمیم‌گیری‌ها به آن توجه شود. وی در ادامه ابراز داشت: در ‌حال ‌حاضر ایران تنها کشور منطقه است که دارای معادن سرب و روی و صنایع مرتبط با آن است، اما متاسفانه هنوز استراتژی جامعی برای این صنعت تعریف نشده است. وثیقی مطلق به پتانسیل موجود مصرف روی در کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: کشورهای عراق و افغانستان در حال ساخت‌و‌سازند و بازارهای مصرف خوبی برای ما هستند اما به دلیل عدم برنامه‌ریزی ما از قافله این بازار به دور هستیم.

برای ما تامین خاک مهم است نه استخراج‌کننده‌ نایب رییس هیات‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: برای ما به عنوان واحدهای فعال در زمینه تولید روی نیز، مهم تامین خاک است نه اینکه چه کسی مجری استخراج است. ما در این فرآیند به کشور،‌ تولید و صنعت روی می‌اندیشیم و رشد صنعت را می‌خواهیم که این رویه در سایه توزیع مناسب و با برنامه خاک بین فعالان این صنعت محقق می‌شود.

وی در ادامه به افزایش قیمت روی در بازار اشاره و تصریح کرد: افزایش قیمت روی تحت‌تاثیر قیمت‌های جهانی است، اما در این رابطه انجمن فرمول‌های متعددی به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ارائه کرد که همگی آنها بر‌اساس منطق بود، اما متاسفانه هیچ‌کدام پذیرفته نشد.