پانزدهمین نمایشگاه کاشی و سرامیک کشور ۱۰آبان‌ماه جاری در حالی افتتاح شد که هیچ‌یک از وزرای بازرگانی و صنایع در این نمایشگاه حضور نیافتند. به گزارش خبرگزاری موج، کمال محسنی دبیر انجمن کاشی و سرامیک ایران با انتقاد از برخورد مسوولان اظهار داشت: متاسفانه برای افتتاح نمایشگاه کاشی و سرامیک به‌رغم دعوت ما نه از وزیر صنایع خبری شد نه از وزیر بازرگانی. وی با اشاره به جایگاه بالای صنعت کاشی و سرامیک در اقتصاد کشور تصریح کرد: از بی‌توجهی مسوولان در شگفت هستم.

وی افزود: با توجه به برگزاری موفق نمایشگاه کاشی و سرامیک در سال جاری و دوره‌های قبل هر ساله شاهد افزایش ۲۰درصدی حضور شرکت‌کنندگان در آن هستیم.

محسنی خاطرنشان ساخت: تولید کاشی و سرامیک در حال حاضر ۳برابر نیاز کشور است و خوشبختانه همزمان با افزایش تولید کمی‌ تولید کیفی نیز ۳۰۰درصد رشد کرده است. وی با اظهار امیدواری درخصوص ادامه روند رو به رشد تولید کاشی و سرامیک تاکید کرد: کارخانه‌های کاشی و سرامیک کشور تحت استانداردهای بین‌المللی تولید می‌کنند و اکثر شرکت‌های ما دارای استاندار ایزو هستند.

دبیر انجمن کاشی و سرامیک گفت: به‌رغم امکانات ضعیف‌تر ما نسبت به کشور‌های ایتالیا و اسپانیا تا حد زیادی توانسته‌ایم از نظر کیفیت با این کشورها رقابت کنیم. وی با اظهار امیدواری در خصوص ارتقای کیفیت تولیدات شرکت‌های دارای محصول باکیفیت پایین اظهار داشت: متاسفانه کارخانه‌های ما امروز از تمام ظرفیت‌های موجود خود استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: ظرفیت کارخانه‌های ما در حال حاضر ۲۲۵میلیون مترمربع است این در حالی است که فقط ۱۷۰میلیون مترمربع از این ظرفیت استفاده می‌شود.وی از راه‌اندازی چند کارخانه جدید کاشی و سرامیک تا پایان سال خبر داد و پیش‌بینی کرد ظرفیت تولید کاشی و سرامیک به ۲۸۰میلیون متر مربع در سال برسد.

دبیر انجمن کاشی و سرامیک ادامه داد: کاشی‌هایی که با قیمت ارزان صادر می‌شوند از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست که این مساله در آینده برای کاشی ایران تولید اشکال می‌کندو می‌گویند کاشی ایران بی‌کیفیت است.