سهم 4درصدی دخانیات از بازار سیگار لایت

گروه صنعت و معدن- محصولات دخانی با وجود مضراتی که برای سلامتی دارد، اما واقعیت و مطالبه جدی جامعه است که باید بدان پاسخ گفت. مدیر عامل شرکت دخانیات ایران در اولین دیدارش با مدیران شرکت دخانیات با بیان این مطلب گفت: دولت لازم است برای جلوگیری از بروز معضلات اقتصادی و اجتماعی برای محصولات دخانی برنامه‌ریزی کند.

طه طاهری در ادامه، تولید محصولات با کیفیت و کم‌ضرر، توسعه صادرات و کاهش قاچاق به زیر ۱۰درصد و انتقال بیشترین ارزش افزوده به داخل از طریق جلب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی را به عنوان مفاد منشور کاری جدید شرکت دخانیات اعلام کرد.

به گزارش دنیای‌اقتصاد و به نقل از نشریه داخلی شرکت دخانیات، مدیر عامل جدید این شرکت که تابستان امسال در این سمت منصوب شده از سخت‌گیری در استانداردهای تولید و واردات و شفاف‌سازی رویه‌ها و مبارزه با فساد به عنوان مهم‌ترین اهداف شرکت در دوره جدید خبر داد و تولید محصولات ترک دخانی را هدف حاشیه‌ای این صنعت دانست.

۱۰میلیارد تومان سود سال ۸۴ دخانیات

قائم‌مقام مدیر عامل شرکت دخانیات ایران نیز دراین جلسه با اشاره به وضعیت دارایی‌ها و سود شرکت دخانیات گفت: در حالی که مجموعه دارایی‌های شرکت دخانیات در حدود ۳۴۸میلیارد تومان است و جزو ۵شرکت اول کشور محسوب می‌شود اما سود سال ۸۴ شرکت تنها حدود ۱۰میلیارد تومان یعنی ۵/۲ تا ۳درصد دارایی‌ها بوده که به نظر می‌رسد این واقعیت درخور این شرکت بزرگ نیست.

وی سپس با تاکید بر فروش هالوگرام به عنوان بهترین شاخص مدیریت بر بازار سیگار گفت: یکی از منابع درآمدی شرکت، فروش‌ هالوگرام است که در این زمینه فروش شرکت در سال ۸۴ حدود ۲۳میلیارد تومان بوده که نسبت به فروش ۱۳میلیاردی سال ۸۳، ۱۰میلیارد تومان افزایش درآمد داشته‌ایم.

تولید سیگار لایت هدف اصلی دخانیات

عباس‌علی مطلوبی، عضو هیات‌مدیره و معاون بازرگانی شرکت دخانیات نیز هدف‌گذاری عمده شرکت را افزایش تولید و فروش سیگار لایت عنوان کرد و گفت: با وجود مصرف زیاد سیگار لایت در کشور سهم دخانیات ایران از بازار تنها ۳ تا ۴درصد است که تلاش ما برای افزایش این سهم است.

به گزارش دنیای اقتصاد هم‌اکنون بیش از ۱۰میلیون نفر در کشور به عنوان مصرف‌کننده دائمی سیگار شناخته شده‌اند که سالانه ۵۵میلیارد نخ سیگار مصرف می‌کنند. این در حالی است که سالانه بیش از ۷۵هزار نفر در ایران به‌علت مصرف سیگار و بیماری‌های ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهند.