به زودی، ایران در سایز جهانی تولید روی قرار می‌گیرد

به زودی و ظرف یک‌ماه آینده عملیات اجرایی واحد ۱۰۰هزار تنی روی شرکت توسعه معادن روی ایران تمام می‌شود و شاهد حضور ایران در سایز تولید جهانی روی خواهیم بود. شرکت توسعه معادن روی ایران دوشنبه شب گذشته و در جشنواره قهرمانان صنعت ایران به عنوان قهرمان صنعت کشور شناخته شد و علی قنبری، مدیرعامل این شرکت نیز موفق به دریافت لوح و تندیس قهرمانان صنعت ایران شد. علی قنبری، در حال دریافت لوح و تندیس قهرمانان صنعت ایران

همچنین یوسفی، مدیر روابط عمومی شرکت توسعه معادن روی ایران نیز در این جشنواره و در بخش انتخاب بهترین روابط عمومی‌ها موفق به دریافت لوح و تندیس بهترین مدیر روابط عمومی بخش صنعت کشورمان شد.

علی قنبری، مدیرعامل گروه شرکت های توسعه معادن روی ایران، در حاشیه مراسم دومین جشنواره قهرمانان صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد، با بیان اینکه به زودی و ظرف یک‌ماه آینده عملیات اجرایی واحد ۱۰۰هزار تنی روی شرکت توسعه معادن روی ایران تمام می‌شود و شاهد حضور ایران در سایز جهانی تولید روی خواهیم بود،‌ تولید روی کشور را سالانه حدود ۱۵۰هزار تن اعلام کرد و گفت: این رقم سه برابر مصرف داخل است و هم‌اکنون از یک واردکننده قطعی شمش روی به یک صادرکننده جدی این صنعت تبدیل شده‌ایم. وی که شرکت متبوعش در دومین جشنواره قهرمانان صنعت ایران موفق شد به عنوان قهرمان صنعت کشور شناخته شود، ادامه داد: ما تاکنون به اغلب کشور‌های صنعتی دنیا مانند چین، هند، استرالیا، انگلستان و سایر کشور‌های اروپایی صادرات سرب و روی داشته‌ایم.

قنبری مشکل اصلی صنعت سرب و روی کشور را وصل نشدن زنجیره معدن به حلقه تولید دانست و اظهار داشت: معدن باید به عنوان یک زنجیره پیوسته در کنار تولید باشد، در حالی که هنوز این پیوستگی در کشور ما ایجاد نشده است و برای پویایی صنعت باید به این سمت حرکت کنیم. وی همچنین به مشکل تامین مواد اولیه اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از واحد‌های ما با کمبود مواد اولیه روبه‌رو هستند که با توجه به حمایت وزارت صنایع و معادن و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی این مشکل تولیدکنندگان صنعت روی کشور در حال حل شدن است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن روی در پاسخ به این که «چنانچه معدن انگوران به شما واگذار نشود آیا با مشکل جدی برای تامین مواد اولیه روبه‌رو خواهید شد؟» اضافه کرد: مشکل خاصی پیش نمی‌آید اما باید قبول کنیم که پویایی صنعت در سایه حمایت جدی و واقعی دولت از مجموعه‌های صنعتی و معدنی کشور است. وی در ادامه با توجه به این که سلسله مواردی بین سهامداران گروه شرکت‌های توسعه معادن روی و سازمان بورس اوراق بهادار وجود داشت که با ارائه صورت‌های مالی تلفیقی برطرف شده است از بازگشایی نماد بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی ظرف چند روز آینده خبر داد. یادآور می‌شود: شرکت‌های توسعه معادن روی ایران دارای چهار هزار شاغل است که تولید ۸۰درصد شمش روی و ۱۰۰درصد شمش سرب ایران را برعهده دارند و بزرگ‌ترین تولیدکننده واحد سرب و روی در خاورمیانه هستند.