پس از گذشت ۶ماه از وعده‌های اعلام شده، قرارداد تولید ۶میلیون تجهیزات مخابراتی تلفن‌همراه به تصویب رسید. وزیر صنایع و معادن در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت و تولید تجهیزات اصلی توسعه شبکه ارتباطات سیار به ظرفیت ۶میلیون خط بین شرکت ارتباطات سیار و کارخانجات مخابراتی ایران معرفی شده از سوی وزارت صنایع و معادن در جمع خبرنگاران گفت: صنایع مخابراتی کشور از جمله صنایعی است که از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته استفاده مناسبی نکرده و احتیاج به طراحی‌های فناوری و سخت‌افزاری دارد.

علیرضا طهماسبی افزود: با تاکید رییس جمهوری مبنی بر افزایش بازده شبکه تلفن‌همراه توافقاتی میان وزارت صنایع و معادن و شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وزارت صنایع و معادن در ابتدای بهار امسال خبر از به جریان افتادن برنامه تولید گوشی تلفن‌همراه داده بود، اما اینک پس از ۶ماه از آن موعد، قرارداد مورد اشاره به امضا رسید. وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه رییس‌جمهور برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی تاکید فراوان داشته است، گفت: برای رسیدن به این هدف ابتدا بحث قرارداد تولید ۶میلیون تجهیزات مخابراتی تلفن‌همراه مطرح شد و ما خواستیم شرایطی فراهم شود که شرکت‌های ایرانی هم در آن سهم داشته باشند.

وی که ظهر روز گذشته پس از انعقاد قرارداد فوق سخن می‌گفت، افزود: قرار شد در کنار خرید خارجی، قرارداد تولید ۶میلیون تجهیزات مخابراتی تلفن‌همراه فراهم شود که این امر با حمایت رییس‌جمهور مورد تصویب قرار گرفت.

طهماسبی از ایجاد یک کنسرسیوم ایرانی در این بحث خبر داد و گفت: امروز ما شاهد انعقاد قرار داد ساخت و تولید شش‌میلیون تجهیزات مخابراتی گوشی تلفن‌همراه با این کنسرسیوم بین شرکت‌های ارتباطات سیار و کارخانجات مخابراتی ایران هستیم و وزارت صنایع و معادن در صورت تولید این تجهیزات در داخل کشور موافقت خود را با این قرارداد اعلام کرده است.