مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان سهم این شرکت در تحقق اهداف پیش‌بینی شده در طرح جامع فولاد را یک‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تن در قالب طرح توازن ذکر کرد. بهرام سبحانی در گفت‌وگو با فارس ظرفیت فعلی تولید این شرکت را ۲‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تن ذکر کرد و افزود: ظرفیت تولید ذوب‌آهن تا پایان برنامه چهارم توسعه در مجموع به ۳‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تن خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای اتمام طرح توازن ۳۵۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری مورد نیاز است که از طریق فاینانس تامین می‌شود و سرمایه‌گذاری ریالی آن نیز از منابع داخلی شرکت خواهد بود.

سبحانی در ارتباط با محدودیتی که در دولت جدید برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی ایجاد شده بود نیز توضیح داد: براساس آخرین تصمیم، قرار شده تا شورای اقتصاد طرح‌های توسعه را در واحدهای موجود دولتی فولاد بررسی کند و طرح‌هایی که اجرای آنها در داخل واحدهای موجود نسبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید، توجیه اقتصادی دارد، به تصویب برساند که این کار در مورد طرح توازن انجام شده است.

وی در مورد واگذاری شرکت ذوب‌آهن اصفهان بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی نیز اظهار داشت: آمادگی برای واگذاری، از سوی شرکت ذوب‌آهن اصفهان وجود دارد، اما تصمیم‌های اساسی در این خصوص از سوی وزارت صنایع و معادن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران انجام خواهد شد.