چهار شهرک صنعتی جدید در اصفهان ایجاد می‌شود که براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب استان اصفهان تا پایان سال‌جاری به ‌٤٥ شهرک خواهد رسید. به گزارش ایسنا، نبی‌ا... قائدی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: این شرکت پس از تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در سال ‌٦٣ تشکیل شد و تا پایان سه ماهه اول سال ‌٨٥ در مجموعه ‌٢٦ شهرک صنعتی فعال استان بیش از چهار هزار و ‌٧٦٨ قرارداد با واحدهای صنعتی منعقد شده که از این تعداد ‌٤٨درصد در حال بهره‌برداری و یا نصب ماشین‌آلات و ‌٥٩/١٧درصد در مرحله ساخت و ساز هستند.

وی افزود: این مجموعه در حد ظرفیت اسمی‌خود بیش از ‌١١٢هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که آمار اشتغال در ‌٢٥٣١واحد صنعتی تاکنون بیش از ‌٦٦هزار و ‌٥٠٠نفر با سرمایه ‌٦٨٠/٧میلیارد ریال بوده است.

قائدی اظهار کرد: هم اکنون زمین‌های واگذار شده به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی استان چهار هزار و ‌٧٥٨ قطعه زمین است که از این تعداد تاکنون دو هزار و ‌٥١٨ واحد ساخته و حدود ‌٨٠٠واحد نیمه‌ساز و یا در حال نصب تجهیزات هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: ایجاد چهار شهرک صنعتی جدید در دست اقدام است که براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب استان تا پایان سال‌جاری به ‌٤٥ شهرک صنعتی خواهد رسید.

وی تخصصی کردن شهرک‌های استان را لازم دانست و تصریح کرد: امسال ایجاد شهرک تخصصی الکترونیک و فناوری اطلاعات در منطقه خمینی‌شهر اصفهان پیش‌بینی شده که در صورت همکاری دست اندرکاران این طرح انجام خواهد شد.