گروه سوخت و نیرو- دستیار ویژه رییس‌جمهور با تشریح آخرین وضعیت طرح‌های مهر ماندگار صنعت نفت اعلام کرد: پروژه‌های مهر ماندگار صنعت نفت نمایانگر اقتصاد مقاومتی و نماد توسعه کشور است و با بهره‌برداری از آنها جهش در رشد اقتصادی کشور را شاهد خواهیم بود. به گفته علی اکبر محرابیان، باید شرایطی را مهیا کنیم تا طرح‌های در حال اجرا طبق برنامه زمان‌بندی به پایان برسد.

وی در گفت‌و‌گو با «شانا» افزود: صنعت نفت به عنوان پیشران اقتصاد کشور، نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند و از مجموع ۹۰۵ طرح مهر ماندگار ۵۲ طرح به ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان در این صنعت وجود دارد. وی ادامه داد: اعتبارات وزارت نفت به تنهایی برای تکمیل این پروژه‌ها کافی نبود و با توافق‌هایی که با این وزارتخانه انجام شد، اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها استخراج و مانده منابع مورد نیاز در پروژه‌های دولتی در اختیار وزارت نفت قرار داده شد، ضمن آنکه در بخش خصوصی، تزریق منابع مالی به طور بسیار دقیق در حال انجام است.

به گفته وی، منابع صندوق توسعه ملی فقط به طرح‌های غیر دولتی که سهم دولت در آنها کمتر از ۲۰ درصد است، اختصاص می‌یابد؛ عمده طرح‌هایی نیز که مشمول استفاده از منابع صندوق توسعه ملی می‌شوند، پروژه‌های پتروشیمی هستند که اعتبارات ارزی و ریالی به آنها تزریق می‌شود.