گروه سوخت و نیرو- معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز قطع گاز مشترکان بدهکار دولتی، خانگی، تجاری، صنایع و جایگاه‌های «سی.ان.جی» اعلام کرد: صورتحساب جدید این دسته از مشترکان پس از پرداخت بدهی‌ها به صورت آزاد و غیر‌یارانه‌ای محاسبه می‌شود.

جواد اوجی با اشاره به پایان رسیدن ضرب‌الاجل دولت مبنی بر تسویه حساب قبوض گاز مشترکان بدهکار گفت: بر این اساس ابلاغیه جدیدی به تمامی شرکت‌ها و ادارات گاز استانی برای قطع انشعاب گاز مشترکان بدهکار صادر شده است. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفت و گو با «مهر»، با تاکید بر اینکه در این مدت با وجود صدور اخطاریه‌های متعدد؛ اما بخشی از مشترکان بدهکار اقدام به پرداخت بدهی‌های گازی خود به دولت نکرده‌اند، تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر بخشی از مشترکان خانگی، تجاری، دولتی، صنایع عمده و غیر‌عمده و جایگاه‌های «سی.ان.جی» به دلیل انباشت بدهی خود به دولت در معرض قطع انشعاب گاز قرار دارند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در حال حاضر حتی ۱۸ روز از مهلت سه ماه دولت برای قطع گاز مشترکان بدهکار گذشته است، اظهار کرد: از این رو به زودی قطع گاز مشترکان بدهکار در استان های مختلف کشور آغاز می‌شود.

اوجی کل حجم بدهی مشترکان خانگی، تجاری، صنایع، دولتی و جایگاه های «سی.ان.جی» را به شرکت ملی گاز بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان صنایع عمده و غیرعمده ۳۳۰ میلیارد تومان، مشترکان دولتی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان و جایگاه‌های «سی.ان.جی» حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بدهی گازی به دولت دارند.