رکورد تولید کنسانتره در گل گهر شکسته شد

گروه صنعت و معدن- رکورد تولید ماهانه کنسانتره سنگ آهن در معدن گل گهر با تولید ۵۲۰هزار تن در خردادماه شکسته شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گل گهر با اعلام این خبر گفت:‌ دستیابی به این میزان تولید (آن هم در مدت ۲۹ روز) در طول فعالیت معدن گل گهر بی سابقه بوده است. دکتر محمد مسعود سمیعی‌نژاد که در دیدار رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از طرح‌های آن شرکت سخن می‌گفت، ادامه داد: تولید دو ماهه (فروردین و اردیبهشت) کنسانتره سنگ آهن در گل گهر نیز به یک‌میلیون و ۱۷۸هزار تن رسید که در مقایسه با یک‌میلیون و ۵۲هزار تن مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل توجهی (۱۲درصد) یافته است.

طرح گندله‌سازی

وی در ادامه درباره وضعیت طرح گندله‌سازی گل گهر گفت: این طرح تا انتهای امسال آماده راه‌اندازی می‌شود.

به گفته سمیعی‌نژاد، راه‌اندازی سرد این طرح در انتهای امسال آغاز می‌شود. علی پالیزدار، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی نیز گفت: با توجه به اینکه در سال‌جاری ۵/۲میلیارد دلار پروژه راه‌اندازی می‌شود باید با اضافه کردن شیفت‌های کاری، سرعت اجرای این طرح افزایش یابد پروژه گندله‌سازی گل گهر از ظرفیت تولید ۵میلیون تن در سال برخوردار است و مواد اولیه خود را از معدن شماره یک این شرکت تامین خواهد کرد.

۹۷۰۰ تن از تجهیزات این طرح در داخل و ۹۶۰۰ تن آن در خارج کشور ساخته می‌شود. فناوری ساخت این گندله‌سازی مربوط به شرکت اتوتک (Outo Tech) آلمان است.

سمیعی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره نرخ فروش کنسانتره به کارخانه‌های داخلی گفت: ما از دولت تقاضا داریم نرخ فعلی را افزایش دهد.

در سال‌جاری قیمت فروش هر تن کنسانتره به ۳۵هزار تومان رسیده است. این رقم در سال گذشته ۲۸هزار تومان بود.

وی قیمت صادراتی این محصول را برای تحویل در بندر عباس ۶۲دلار عنوان کرد.سمیعی‌نژاد اظهار امیدواری کرد که با افزایش نرخ فروش کنسانتره نقدینگی بیشتری در اختیار شرکت قرار گیرد تا اجرای طرح‌های توسعه با سرعت بیشتری پیگیری شود.