گروه صنعت و معدن - وزارت صنایع و معادن، توجه ویژه به تدوین گزارش‌ها و پایش و تجزیه و تحلیل آمار و داده‌های مربوط به محصولات و واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، دکتر حاتم افزود: وزارت صنایع و معادن این اقدام را با هدف تدوین دقیق‌تر سیاستگذاری‌های راهبردی در زمینه تولید و توسعه صنعتی و تدقیق فرآیندهای تصمیم‌سازی انجام می‌دهد. وی افزود: عدم توجه به شرایط واقعی در زمینه محصولات و واحدهای تولیدی می‌تواند در درازمدت تبعات زیادی را به دنبال داشته باشد که وزارت صنایع و معادن با کمک سازمان صنایع و معادن استان‌ها و واحدهای تولیدی قصد دارد تا در زمینه به روزرسانی اطلاعات لازم اقدام کند.

تجارت کثیف

معاون تولید وزیر صنایع و معادن گفت: تجارت خاکستری و کثیف، وجود ماشین‌آلات فرسوده در تولید و کم‌اظهاری از جمله مواردی است که بخش تولید را رنج می‌دهد.

دکتر حاتم در جمع معاونان تولید سازمان‌هایی صنایع و معادن استان‌ها، اظهار داشت: مشکلات نیروی انسانی، عوارض و هزینه‌های جاری و زیربنایی پنهان، معوقه‌های بانکی مابه‌التفاوت نرخ ارز، باید به گونه‌ای مدیریت شود که قیمت تمام شده محصولات تولیدی افزایش پیدا نکند.