معاون امور معادن وزارت صنایع گفت: هیچ تصمیمی برای واگذاری معدن انگوران به بخش‌خصوصی گرفته نشده است. محمد حسین بصیری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: انگوران هم‌اکنون در حال تولید است و تولیداتش را نیز می‌فروشد، بنابراین فرقی نمی‌کند پیمانکار آن بخش‌خصوصی یا دولتی باشد.

وی تصریح کرد: مهم این است که مواد اولیه به شکل تضمینی به دست تولید‌کننده برسد که می‌رسد. بصیری تاکید کرد: هیچ تصمیم رسمی برای اینکه معدن به بخش خاصی واگذار شود وجود ندارد. مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز چندی قبل در خصوص وضعیت معدن انگوران گفت: مجوز بهره‌برداری انگوران از ابتدا به نام شرکت توسعه و نوسازی معادن و شرکت تهیه و تولید موادمعدنی بوده و از کسی گرفته نشده است. سعدمحمدی تصریح کرد: انگوران از ابتدا یعنی سال ۱۳۵۰ فعال بوده و در همین شرایط به پیمانکار بخش‌خصوصی سپرده شده بود و شرکت توسعه معادن سرب و روی حق‌السهمی به دولت پرداخت می‌کرد.

وی افزود: سال ۸۱ مناقصه‌ای برای بهره‌‌برداری از انگوران برگزار شد و طی آن شرکت تهیه و تولید مواد معدنی برنده و مسوول تامین خاک روی مورد نیاز کارخانه‌ها شد.

بر اساس این گزارش سعد محمدی نیز در این نشست خبری که اواسط اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ای برای واگذاری انگوران به بخش‌خصوصی وجود ندارد.