گروه صنعت و معدن- تاکنون تنها ۷۹/۴۲درصد از تسهیلات طرح‌های زودبازده در اختیار متقاضیان این بخش قرار گرفته است. پس از گذشت ۱۵ماه از اجرای طرح گسترش بنگاه‌های کوچک زودبازده در دولت نهم، هم اینک نزدیک به ۴۳درصد از اعتبارات پیش‌بینی شده، توسط سیستم بانکی پرداخت شده است.

گزارش فارس در این باره حاکی است، تاکنون حدود نیمی‌(۵۲درصد) از قرارداد اعتبارات این طرح به امضاء رسیده است.

در همین حال، میانگین تسهیلات پیش‌بینی شده در طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها ۵/۴۸۵میلیون ریال اما میانگین تسهیلات مندرج در قراردادها بین متقاضیان و سیستم بانکی ۶/۳۵۶میلیون ریال است.

این در شرایطی است که سرانه اعتباری اشتغال در قرارداد‌های منعقد شده بین نظام بانکی کشور و بنگاه‌های زودبازده ۸۱/۱۴۳‌میلیون ریال می‌باشد.

متوسط اشتغال پیش‌بینی شده در طرح‌های معرفی شده به نظام بانکی ۷۳/۲ نفر، میانگین اشتغال پیش‌بینی شده در قرارداد‌های منعقد شده بین نظام بانکی و متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده ۴۸/۲ نفر و میانگین اشتغال ایجاد شده در طرح‌های به بهره برداری رسیده ۶۴/۲ نفر است. از ابتدای اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارافرین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نظام بانکی کشور ۸۵/۷۱‌درصد طرح‌های متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده را بررسی کرده است و ۸۸/۸۶‌درصد طرح‌های بررسی شده در بانک‌ها به تایید نظام بانکی کشور رسیده و بانک‌ها با ۱۹/۶۸‌درصد طرح‌های تایید شده در نظام بانکی قرارداد منعقد کرده‌اند.