عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این کمیسیون با افزایش عوارض شهرداری در لایحه تجمیع عوارض مخالف بود و به لایحه دولت برای کاهش این عوارض به یک‌درصد رای داد. حمید‌رضا فولاد‌گر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس

درباره نحوه بررسی لایحه تجمیع عوارض در کمیسیون صنایع و معادن برای کاهش این عوارض از ۳ درصد به یک‌درصد گفت: لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد در واقع ماده یک طرح رفع موانع تولید بود که با ایراد ماده ۷۵ قانون اساسی و بار مالی پیش‌بینی نشده رو به رو شد. وی افزود: بر اساس مذاکراتی که برای رفع ایرادات شورای نگهبان انجام شد، قرار شد ما لایحه دولت را به جای ماده یک طرح رفع موانع تولید بپذیریم و دولت موافقت خود را برای پذیرش بار مالی این ماده و سایر مواد مورد ایراد شورای نگهبان بپذیرد. فولادگر گفت: در عین حال کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی‌کننده لایحه با کاهش ۲‌درصدی سهم مالیات دولت موافقت کرد اما سهم عوارض شهرداری را از یک‌ درصد به ۲‌درصد افزایش داد. عضو کمیسیون صنایع تاکید کرد: کمیسیون صنایع با تصویب ۲‌درصد عوارض شهرداری مخالف است زیرا بار مالی را برای تولید‌کننده افزایش می‌دهد و ما باید در جهت کمک به تولیدکننده قدم بر داریم.

وی در برابر این پرسش که برخی از اعضای کمیسیون صنایع قبلا اعلام کردند این کمیسیون نیز نرخ ۲‌درصد را برای تجمیع عوارض تصویب کرده است،پاسخ داد: ما ابتدا در طرح پیش‌بینی کردیم ۲‌درصد مالیات دولت در تجمیع عوارض را به یک‌درصد کاهش دهیم، اما وقتی دولت خود از ۲‌درصد مالیاتش صرفنظر کرد، ما نیز استقبال کردیم. فولادگر گفت: کمیسیون صنایع به وظیفه خود برای حمایت از صنعت با پذیرش لایحه دولت عمل کرد و به پیشنهاد افزایش عوارض شهرداری به ۲‌درصد رای نداد.