مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طرح دو فوریتی تامین منابع مالی صنعت برق کشور که از سوی وزیر نیرو به دولت ارائه شده هنوز به تصویب هیات دولت نرسیده است.

محمد‌علی وحدتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: علاوه بر طرح دو فوریتی تامین منابع مالی صنعت برق کشور در دولت، نمایندگان مجلس نیز طرحی برای تامین منابع مالی صنعت برق در دست بررسی دارند. وی افزود: صنعت برق کشور با ۲‌هزار میلیارد تومان کمبود منابع مالی مواجه است، بنابراین برخی از پروژه‌ها احتمالا تحت تاثیر این محدودیت مالی قرار گرفته و به موقع آماده نخواهند شد. اگر این اتفاقات رخ دهد شبکه برق با محدودیت و خاموشی برق مواجه خواهد شد.

وحدتی تاکید کرد: اگر متناسب با رشد مصرف برق شبکه‌های توزیع و انتقال برق به موقع حاضر نشوند، احتمالا شبکه برق با محدودیت و خاموشی مواجه می شود.

وی ساخت نیروگاه‌های خصوصی را عامل رفع بسیاری از مشکلات صنعت برق دانست و افزود: ساخت نیروگاه‌های کوچک به سبب تامین سوخت و موقعیت استراتژیک کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اذعان به این که صنعت برق کشور در شرایط سختی قرار دارد اظهار امیدواری کرد: با همکاری مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر این مشکل برطرف شده و با تصویب لایحه اصلاح نرخ‌ها بسیاری از مشکلات مالی حل شود.