گروه صنعت و معدن: وزارت صنایع و معادن اعلام کرد برای انجام ۹۶ پروژه در زمینه‌های الکترونیک، بیوتکنولوژی، نرم‌افزار، نانو تکنولوژی، موادنو، لیزر و اپتیک اقدام شده است.

گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن حاکی است، این پروژه‌ها توسط ۹۸۱ متخصص، ۴۵ شرکت و ۴۹ مرکز تحقیقاتی به انجام رسیده و یا در دست انجام است. ۷۶ فقره قرارداد نیز با اعتباری بالغ بر ۷۶‌میلیارد ریال از محل اعتبارات تحقیقاتی و مطالعاتی وزارت صنایع و معادن منعقد شده که از این میان تا کنون ۱۸ فقره به اتمام رسیده است.

در سال ۸۵ نقشه‌های کاربردی زمین شناسی در مقیاس یک ۲۵‌هزارم مشتمل بر نقشه‌های زمین‌شناسی سیستماتیک، نقشه‌های مهندسی و ژئوشیمیایی در مناطق مختلف کشور توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور بررسی شد.

علاوه بر این موارد ۳۹ پروژه دیگر در زمینه پی‌جویی و اکتشاف مواد تا تعیین ذخیره اقتصادی و مطالعات پیش امکان‌سنجی، تهیه اطلاعات پایه زمین‌شناسی، شناسایی و اکتشاف معدنی در محدوده‌ای به وسعت ۱۷۴هزار کیلومتر مربع و آنالیز ۳۱‌هزار و ۹۳۰ نمونه صورت پذیرفته است.

به منظور افزایش کیفیت محصولات صنعتی و ترغیب صاحبان صنایع و همچنین با توجه به اینکه افزایش تعداد استاندارد محصولات نشان دهنده ارتقا کیفی محصولات صنعتی است تعداد یک‌هزار و ۸۱۸ پروانه علامت استاندارد جدید صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰‌درصد رشد نشان می‌دهد.