طبق اعلام غیررسمی از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی، پیشنهاد اعلام نرخ مواد اولیه محصولات پلی اتیلن به صورت سه‌ماه یک‌بار به منظور شناورسازی مطرح شده است.

نماینده انجمن لوله و اتصالات پلی اتیلن در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: گرچه از اقدام فعلی شرکت بازرگانی پتروشیمی حمایت می‌کنیم، اما امیدواریم در گام بعدی، این اقدام به صورت سالانه تحقق یابد. به گفته وی، در جلسه مشترک هم‌اندیشی و بررسی بازارهای ملی و بین‌المللی با وزارت صنایع و جمعی از تولیدکنندگان، بحث حضور مصرف‌کنندگان محصولات پلی‌اتیلن و انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن در کمیته‌های فنی وزارت صنایع و معادن جهت هماهنگی در صدور مجوزهای تولیدی این صنعت مطرح شد.

نماینده انجمن لوله و اتصالات پلی اتیلن با بیان اینکه نشست انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن با حضور کارشناسان شرکت بازرگانی پتروشیمی و میزبانی شرکت اسپک با محوریت کیفیت و کمیت مواد اولیه شرکت بازرگانی پتروشیمی برگزارشد، افزود: برگزاری سمینارهای علمی و فنی با‌حضور مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان مواد‌اولیه از نتایج این نشست بود که امیدواریم محقق شود.

وی افزود:‌ همچنین مشخص شد شرکت بازرگانی پتروشیمی در خصوص برنامه‌ریزی توزیع مواد‌اولیه مناسب با نیاز‌ملی، میزان مصرف و تعداد تولیدکنندگان اقدام مناسب و برنامه‌ریزی سالانه انجام دهد. به گفته وی، نتیجه سوم این نشست این بود که گواهی‌های تایید مواد تولیدی به بازار مصرف و تولیدکننده از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی ارائه شود.