مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه قرارداد احداث ۶هزار مگاوات نیروگاه توسط بخش‌خصوصی نهایی شده گفت: ۶هزار مگاوات برق تولیدی از سوی بخش‌خصوصی در سال ۸۸ وارد مدار شبکه سراسری می شود.

محمد علی وحدتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: براساس این قرارداد بخش‌خصوصی ۲۴ تا ۳۰ ماه این نیروگاه‌ها را وارد مدار شبکه سراسری می‌کند. وی با بیان اینکه پس از امضای قرارداد بخش‌خصوصی اقدام به مشخص کردن ساختگاه‌های نیروگاه‌ها کرد افزود:این پروژه‌ها شامل نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سرخس، ۱۰۰۰ مگاواتی علی‌آباد، ۵۰۰ مگاواتی عسلویه، ۱۲۰۰ مگاواتی خرم‌آباد، ۵۰۰ مگاواتی هرمزگان، ۵۰۰ مگاواتی خرمشهر، ۲ نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی در قشم و نیروگاه جدید ارومیه می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر حداقل سرمایه‌گذاری برای هر کیلو وات توان نیروگاهی ۳۰۰دلار در نظر گرفته شود، میزان سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی به یک‌میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار خواهد رسید.

وی تاکید کرد: میزان ورود انرژی به شبکه برق از ابتدای سال جاری تا قبل از پیک مصرف ( تابستان) ۱۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید برآورد شده است تا بتواند به ۳۶هزار و ۴۵۰ مگاوات پیک مصرف برق در تابستان کمک کند.

وحدتی گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور ۴۵هزار مگاوات است اما با توجه به بالا رفتن درجه حرارت میزان تولید واحدهای گازی کاهش می‌یابد چرا که درجه حرارت بر روی تولید نیروگاه‌های گازی تاثیر می‌گذارد و مصرف انرژی را بالا می‌برد.