بهره‌برداری از هشت طرح توسعه پالایشگاهی تا سال 88

طرح توسعه‌ هشت پالایشگاه آبادان، اراک، بندرعباس، اصفهان، تهران و تبریز در سال ۱۳۸۸ به پایان می‌‏رسد.

به گزارش خبرگزاری، ایلنا، طرح توسعه پالایشگاه آبادان با عنوان کت‌‏کراکر با هدف ایجاد واحدهای جدید از جمله گوگردزدایی از بنزین تصفیه گاز مایع و افزایش ظرفیت تولید بنزین به میزان ۳۵‌هزار بشکه در روز، افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت فرآورده پالایشگاه اراک با احداث واحدهای جدید و افزایش ظرفیت ۱۰۰‌هزار بشکه‌‏ای بنزین در روز، میزان ۲۱‌هزار بشکه روزانه از جمله برنامه‌‏های در دست انجام است. براساس این گزارش، طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه‌‏های اصفهان و تهران به ترتیب به میزان ۷۵هزار و ۴۰۰ و ۳۲۱هزار و ۱۱ بشکه در روز بر اساس برنامه انجام شده در سال ۱۳۸۸ باید نهایی شود.

همچنین، طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه تبریز با ایجاد واحدهای جدید تصفیه نفتای سبک، تبدیل کاتالیستی مستمر، افزایش ظرفیت بنزین به میزان ۲۷۰ و ۲۳ بشکه در روز از دیگر طرح‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‏های نفتی است که طی سه سال آینده نهایی خواهد شد.

با توجه به نیاز روز افزون کشور به فرآورده‌‏های نفتی به ویژه بنزین این شرکت و برنامه مشترک توسعه، روز آمد کردن و بهبود بخشیدن به پالایشگاه‌‏ها را به انجام رسانده و برنامه عظیم ساخت پالایشگاه‌‏های جدید را به اجرا در آورده است.