مدیرعامل شرکت ملی صنایع ایران اظهار کرد: ‌حرکت شرکت مس به سوی تولید ۴۴۰هزار تن مس آغاز شده است و امیدواریم تا پایان مهرماه برنده مناقصات اجرای هشت طرح توسعه تعیین و قرارداد آن‌ها منعقد شود.

به گزارش ایسنا، مهندس پورمند، مدیر عامل شرکت مس سرچشمه گفت: با صادرات ۲۵۱هزار تن محصولات مسی و محصولات جانبی در سال ۱۳۸۵، حجم صادرات شرکت ملی صنایع مس ایران ۱۸‌درصد افزایش یافت. وی افزود: با تولید بیش از ۲۰۰هزار تن مس کاتدی در مجتمع مس سرچشمه رکورد جدیدی در تولید این محصول در کشور به ثبت رسید که حاکی از رشد ۱۳‌درصدی تولید این محصول نسبت به سال ۸۴ است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ارتباط با فعالیت‌های اکتشافی شرکت مس گفت:‌ مرحله اول برنامه اکتشافی مس از مرداد ماه گذشته باهزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون ۳۱هزار متر حفاری صورت گرفته است که این عدد در تابستان امسال باید به ۵۰هزار متر برسد.

وی با اشاره به عرضه سهام شرکت مس در بورس به عنوان اولین شرکت مشمول اصل ۴۴ در سال گذشته اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال گذشته پنج‌درصد سهام مس در بورس و ۲۰‌درصد دیگر آن به عنوان سهام عدالت واگذار شد و با توجه به این که بخشی از سهام مس نیز متعلق به دولت است ما هم اکنون با تنوع سهامدار مواجهیم و باید رفتار خود را با وضعیت جدید تنظیم کنیم.

پورمند گسترش برنامه‌های آموزشی را یکی از اهداف اصلی شرکت مس در سال جاری عنوان کرد و گفت:‌ در سال گذشته به ازای هر نفر ۴۵ ساعت آموزش ارائه شده که در مقایسه با سایر شرکت‌های دولتی، آمار قابل توجهی است اما انتظار ما این است که سطح آموزش ما به استاندارد ۷۵ ساعت برای هر نفر برسد.

وی بیان کرد: همچنین برنامه شرکت مس در سال ۸۶، تولید ۴۰۰هزار و ۵۵۵ تن کنسانتره مس ـ مولیبدن، ۲۳۹ تن آند و ۲۰۰هزار تن کاتد برای مجتمع مس سرچشمه و ۱۵۰هزار تن کنسانتره مس است.