مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره گفت: با کشور عمان به توافق رسیده ایم تا به صورت مشترک نسبت به توسعه میدان هنگام اقدام کنیم. مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در گفت‌وگو با مهر در باره آخرین پروژه‌های انجام شده در این شرکت گفت: پس ازتوافق با کشورعمان برای توسعه میدان و تفاهم نامه‌های صورت گرفته میان وزیر نفت و وزیر صنایع و بازرگانی این کشور، مقرر شد یک گروه کاری تا یک ماه آینده برای مطالعه بر روی میدان هنگام آغاز شود.

وی افزود: این گروه کاری به مطالعه بر روی میدان برای توسعه مشترک می‌پردازد. محمود زیرکچیان‌زاده همچنین درباره صادرات گاز به کشور امارات گفت: صادرات گاز به این کشور از میدان گازی سلمان خواهد گرفت.

به گفته وی با حل مسائل حقوقی روزانه ۵۰۰‌میلیون فوت مکعب گاز به این کشور صادر می‌شود که چندی پیش در سفر ریاست جمهوری به این کشور درباره این موضوع مذاکراتی انجام شد.

زیرکچیان زاده با بیان اینکه برای صادرات گاز به عمان نیز گاز میدان هرمز در نظر گرفته شده است، افزود: این میدان از موقعیت خوبی برای صادرات به عمان برخوردار است، چرا که نزدیک‌ترین میدان به این کشور است.

وی گفت: در حال حاضر در حال نهایی کردن طرح جامع تولید این میدان هستیم که این موضوع یکی از مفاد جدید قراردادهای بیع متقابل است. وی اضافه کرد: پس از این که طرح جامع تولید توسط شرکت‌های ایرانی انجام شد نسبت به انتخاب مشاور اقدام می‌کنیم.