مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: هم اکنون از مجموع ذخایر معادن مس سرچشمه، میدوک و سونگون امکان برداشت هشت‌میلیون تن فلز قطعی مس وجود دارد. علی‌اصغر پورمند در مراسم جشن تولید ۲۰۰هزار تن مس در مجتمع مس سرچشمه برنامه این شرکت را افزایش برداشت مس تا سطح ۱۴میلیون تن فلز قطعی اعلام کرد. بدین ترتیب ذخایر قطعی فلز مس ۷۵درصد بیش از رقم کنونی خواهد شد. وی گفت: کمربند مس خیز ایران در مسیر خود ۸۰۰نقطه با پتانسیل مس دارد که هم اکنون در طرح پوشش اکتشافی قرار گرفته است. وی افزود: این طرح شامل مناطق سرچشمه، میدوک، سونگون، علی‌آباد یزد، سیستان و بلوچستان و احتمالا چند منطقه در زنجان خواهد بود. وی گفت: مرحله نخست برنامه اکتشافی مس از مردادماه گذشته شروع شده و تاکنون ۳۱هزار متر حفاری انجام شده که این عدد در تابستان امسال باید به ۵۰هزار متر برسد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران برنامه دولت را برای توسعه تولید مس ۴۴۰هزار تن طی چهار سال آینده اعلام کرد. وی ابراز امیدواری کرد: برنده مناقصات اجرای هشت طرح توسعه تا پایان مهرماه امسال مشخص و با آنها قرارداد منعقد شود. وی همچنین گفت: ایران در حال حاضر با تولید ۲۰۰هزار تن مس کاتد در رتبه بیستم تولیدکنندگان مس جهان قرار دارد. وی میزان رشد تولید این محصول نسبت به سال قبل از آن را ۱۳درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به میزان مصرف بیش از شش میلیون تن مس پالایش شده در جهان، نبود توازن بین عرضه و تقاضا را عامل اساسی افزایش قیمت مس در سال گذشته دانست و گفت: بازار جهانی مس سالانه با کمبود ۳۰۰هزار تن کنسانتره مواجه است. وی تولید ۴۰۰هزار و ۵۵۵تن کنسانتره مس - مولیبدن، ۲۳۹تن آند در مجتمع مس سرچشمه، ۱۵۰هزار تن کنسانتره مس۳۰درصد در مجتمع میدوک و ۸۰هزار تن کنسانتره مس با عیار ۳۰درصد برای مجتمع سونگون را از دیگر برنامه‌های این شرکت برشمرد.