دو پیشنهاد از سوی وزارت صنایع و معادن و سازمان صنایع و معادن استان تهران در خصوص موضوع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران به هیات دولت ارائه شد. به گزارش ایسنا، دو پیشنهاد از سوی وزارت صنایع و معادن و سازمان صنایع و معادن استان تهران در زمینه شرایط استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران به هیات دولت ارائه شده که البته تا کنون هیچ یک از این دو پیشنهاد نهایی نشده است.

سازمان صنایع و معادن استان تهران در پیشنهاد خود خواستار استقرار صنایع ‌های‌تک و صنایع بازیافت در داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران شده است که بنا به گفته مطلعان، برخی از استان‌های اطراف تهران شامل قزوین ، سمنان، قم و مرکزی مخالف عملی شدن این پیشنهاد هستند و همین امر مانع از تصویب طرح مذکور شده است.

دلیل این مخالفت نیز افزایش تمایل صنعتگران به حضور در این محدوده با توجه به فراهم شدن امکان استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران است و در نتیجه استقبال کمتری از سوی صنایع برای حضور در استان‌های همسایه تهران صورت خواهد گرفت.

از سویی بحث احداث صنایع معدنی در کنار معادن موجود در داخل محدوده مذکور نیز در طرح پیشنهادی سازمان صنایع و معادن استان تهران مورد توجه قرار گرفته که این پیشنهاد از طریق استانداری تهران به هیات دولت ارائه شده است.

در یکی از پیشنهادهای مذکور نیز موضوع کاهش تعداد صنایع غذایی قابل استقرار در داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران به منظور افزایش تعداد صنایع‌ های‌تک در این محدوده مورد توجه قرار گرفته است.