مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران بر راه‌اندازی هر چه سریع‌تر واحد سوم طرح نیروگاه رودشور به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه خصوصی تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، مهندس محمد بهزاد در بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه و فاز نخست طرح از نزدیک در جریان کیفیت عملیات اجرایی این نیروگاه ۲۰۰۰ مگاواتی خصوصی قرار گرفت.به گفته مهندس بهزاد، راه‌اندازی واحد سوم این طرح در تابستان جاری از اهمیت فراوانی برخوردار است.همچنین مهندس عظیم‌زاده مدیر طرح نیروگاه رودشور در شرکت ماهتاب گستر نیز با اشاره به این که این طرح با سرمایه‌گذاری شرکت ماهتاب گستر در حال ساخت است، یادآور شد: نیروگاه رودشور در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته و در ارتفاع ۱۱۱۱ متری از سطح دریا در حال ساخت است.

وی با بیان این که این طرح در ۳ فاز در حال اجرا است، اظهار کرد: در‌حال‌حاضر دو واحد نخست فاز اول این طرح راه‌اندازی شده است و واحد سوم آن نیز در آینده‌ای نزدیک با شبکه سراسری برق کشور سنکرون خواهد شد.

مدیر طرح نیروگاه رودشور اضافه کرد: فاز نخست این طرح در سه واحد ۲۶۲ مگاواتی و فازهای دوم و سوم هر کدام در ۲ و ۳ واحد ۲۷۵ مگاواتی ساخته می‌شود.