درخصوص سیستم عرضه سیمان و چگونگی اعطای عاملیت مجاز آن مباحث مختلفی مطرح شده است، به طوری که عده‌ای وزارت بازرگانی و عده‌ای دیگر کارخانه‌های سیمان را مسوول مستقیم اعطای عاملیت مجاز می‌دانند. در همین رابطه مدیر فروش شرکت سیمان تهران اظهار کرده که فقط دارندگان پروانه‌های از ۷۰۰ مترمربع زیربنا به بالا می‌توانند سیمان مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از کارخانه دریافت کنند. هدایت رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: کل سهمیه سیمان بخش مردمی به دو بخش پروانه‌های تا ۷۰۰ مترمربع زیربنا و بالاتر از آن تقسیم می‌شود که برای کارهای تعمیراتی و پروانه‌های تا ۷۰۰ متر مربع زیربنا سیمان در اختیار شرکت تعاونی مصالح فروشان تهران و شهرستان‌های تابعه برای فروش قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای پروانه‌های بالاتر از ۷۰۰ مترمربع زیربنا نیز متقاضیان می‌توانند به کارخانه‌های سیمان تهران، فیروزکوه و آبیک که برای هر کارخانه منطقه‌بندی مشخصی در نظر گرفته شده مراجعه و به طور مستقیم سیمان را از کارخانه بخرند.

وی افزود: این تصمیمات در وزارت بازرگانی گرفته شده و فقط مربوط به استان تهران است و استان‌های دیگر براساس تصمیمات کمیته استان خود که زیر نظر سازمان بازرگانی همان استان است، عمل می‌کنند. وی بیان کرد: با توجه به قرار داشتن سیمان در سبد حمایتی دولت، تصمیم‌های مربوط به آن زیرنظر وزارت بازرگانی است. رضوی همچنین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون صادرات سیمان از شرکت سیمان تهران متوقف شده است.