رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: میانگین مصرف روزانه طلا و جواهر در تهران ۶۶۵‌کیلو و مصرف طلا در شرایط مناسب بازار به طور متوسط ۷۴۷‌کیلو تا ۹۹۶‌کیلو برآورد می‌شود. کوروش گوهربین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: بازار طلای تهران دارای ۲۴۹بنکدار است که این واحدها بین خرده فروشان تهران و تمامی شهرستانها اقدام به توزیع طلا و مصنوعات ساخته شده می‌کنند.

وی تاکید کرد: ‌در صورتی که در بازار مناسب نهایتا هر کدام از این بنکدارها ۳ تا ۴‌کیلو در روز فروش طلا داشته باشند می‌توان گفت میزان مصرف مصنوعات طلا و جواهر در تهران روزانه ۷۴۷‌کیلو تا ۹۹۶‌کیلو است.

گوهربین با بیان اینکه در شرایط نامناسب بازار مصرف طلا و جواهر در تهران سالانه ۶۵تن خواهد بود افزود: میانگین فروش مصنوعات طلا و جواهر در شرایط مناسب بازار سالانه در تهران ۹۷ تن و در کشور ۱۹۰ تن است. وی با بیان اینکه ورود ۱۵۰‌گرم مصنوعات طلا و جواهر همراه مسافر به کشور آزاد است گفت: آمار دقیقی از واردات مصنوعات ساخته شده به کشور وجود ندارد اما باید اذعان داشت که ۱۵ تا ۲۰‌درصد از مصنوعات طلای عرضه شده در بازار از خارج وارد کشور می‌شود که بیشتر آن توسط مسافران و بعضا نیز از سوی سودجویان به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود.

گوهربین با بیان اینکه بالاترین مصرف طلا با ۶۰۰ تن در سال مربوط به عربستان است تصریح کرد: آمار اعلام شده مصرف روزانه طلا و جواهر به میزان ۵/۱ تن در تهران غیرکارشناسی است.