گروه صنعت و معدن- موفق‌ترین استان‌ها در گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده معرفی شدند. این فهرست دربرگیرنده شاخص‌هایی نظیر معرفی به بانک‌ها، تایید طرح‌ها در نظام بانکی، مجموع اعتبارات سال ۸۴ و ۸۷ و نیز طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، است.

معرفی به بانک

گزارش خبرگزاری فارس در این‌باره حاکی است، متقاضیان تسهیلات طرح‌های زودبازده فارس با معرفی ۳۸‌هزار و ۲۷۴ طرح به نظام بانکی بیشترین تعداد طرح را به نظام بانکی، معرفی و متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های کارآفرین خراسان شمالی با معرفی ۹‌هزار و ۶۲۹ طرح کمترین تعداد طرح را به نظام بانکی کشور معرفی کرده‌اند.

از میان طرح‌های معرفی شده به نظام بانکی کشور، با تایید ۳۸‌هزار و ۹۳۵ طرح بیشترین تعداد طرح در آذربایجان غربی در نظام بانکی رسیده است و با تایید‌هزار و ۸۴۵ طرح، کمترین تعداد طرح به تایید بانک‌های سمنان رسیده است.

بیشترین اعتبارات

بانک‌های خوزستان با مجموع ۲۴‌هزار و ۰۲/۷۶‌میلیارد ریال بیشترین میزان مجموع اعتبارات بانکی در سال‌های ۸۴ و ۸۵ را داشته است و خراسان شمالی با ۲‌هزار و ۱۰/۸۸۰‌میلیارد ریال کمترین میزان مجموع اعتبارات بانکی در سال‌های ۸۴ و ۸۵ را داشته است.

همچنین تهران با پرداخت ۸‌هزار و ۶۰/۶۰۱‌میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بیشترین میزان تسهیلات را به متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده پرداخت کرده است و ایلام با پرداخت تنها ۳۴/ ۸۰۵‌میلیارد ریال تسهیلات کمترین میزان تسهیلات را به متقاضیان تسهیلات کارآفرینی پرداخت کرده است.

بیشترین بهره‌‌برداری

با بهره برداری ۲۰‌هزار و ۱۶۱ طرح بیشترین تعداد طرح در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیده و استان سمنان با بهره‌برداری از ۳۳۹ طرح کمترین طرح‌های بهره‌برداری شده را داشته است.

خراسان رضوی با ۳۹‌هزار و ۴۷۱ فرصت شغلی بیشترین میزان اشتغال و سمنان با ایجاد ۹۰۷ فرصت شغلی کمترین اشتغال را در اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین ایجاد کرده است.