در حال برنامه‌ریزی برای تحویل سکوی نیمه شناور ایران ـ البرز در تاریخ اعلام شده (۳۰ تیر) هستیم. محمدرضا ورشوساز، مدیر طرح تحویل‌گیری و راه‌اندازی سکوی نیمه شناور ایران- ‌البرز در شرکت حفاری شمال، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر نیرو‌های داخلی و نیرو‌های متخصص چینی بر روی سکو مستقر هستند و در تمام تست‌های راه‌اندازی، نظارت و شرکت مستقیم دارند.

مدیر طرح تحویل‌گیری و راه‌اندازی سکوی نیمه شناور البرز در خصوص وضعیت کنونی ساخت یدک‌کش‌های کاسپین توضیح داد: ساخت یدک‌کش اول پیشرفت خوبی داشته و یدک‌کش دوم نیز در حال ساخت است.

او در ادامه افزود: یدک‌کش‌ها تا زمان مقرر (۳۰ تیر ماه) باید آماده شوند که پیش‌بینی می‌شود کار ساخت دو یدک‌کش در آن زمان نهایی شود، ولی ساخت یدک‌کش سوم به زمان اعلام شده نمی‌رسد، بنابراین باید تا آن زمان برای یدک‌کش سوم فکری شود.

ورشوساز با بیان این که ساخت سکو می‌تواند موجب بهره‌برداری ایران از دریای خزر شود، گفت: بنابراین باید با همکاری‌های بیشتر زمان انجام پروژه را تسریع کنیم. براساس اطلاعات رسیده از شرکت اوج پژوهش (مشاور شرکت نفت خزر) تاکنون کار ساخت دکل ایران - البرز حدود ۹۸‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بیش از ۶۵‌درصد عملیات راه‌اندازی آن، به اتمام رسیده است.